Teknisen elinjakson hallintaan uusia työkaluja ja yhteistä osaamista

Julkaistu 20.3.2020
,
päivitetty 24.3.2023
Teknisen elinjakson hallinta koulutuksen osallistujia
Puolustusvoimien, Insta Groupin ja Millogin edustajat ovat saaneet uutta oppia oman toimintansa kehittämiseen Tampereen yliopiston toteuttamalta Teknisen elinjakson hallinta -kurssilta.

Yhtenä koulutuksen tavoitteena on tunnistaa, miten luodaan linkki organisaation menestymisen ja järjestelmän tai laitteen ominaisuuksien ja vaatimusten välille. Koulutuksessa selvitämme, miten samalla voidaan vähentää siilokäyttäytymistä, lisätä läpinäkyvyyttä päätöksenteon perusteisiin ja luottamusta johtamiseen.

Yhtenä kurssin kouluttajana toimii eurooppalaisen standardoinnin uudistustyössä aktiivisesti mukana oleva Kari Komonen.

- Standardeilla ja normeillakin on oma roolinsa, erityisesti silloin kun hankitaan uusia järjestelmiä globaalilta toimittajakentältä, Komonen kertoo.

Koulutuksessa on myös perehdytty logistisen tuen ja kunnossapidon suunnittelun merkitykseen. Lisäksi harjoitellaan simulointia ja muita menetelmiä, joiden avulla varmistetaan järjestelmän käyttövarmuuden maksimointi ja elinkaaren aikaisten kustannusten minimointi.

- Tarkoituksena on oivaltaa kunnossapidon suunnitteluun vaikuttavat keskeiset tekijät ennen valmiiden ohjelmistojen käyttöönottoa, täydentää vastuukouluttaja Jouko Laitinen.

Kirjoittaja ja kuva
Saila Leivo

Olisiko sinun organisaatiollasi tarvetta tarpeisiinne räätälöityyn koulutukseen?

Lue lisää osaamisen kehittämisestä ja räätälöitävistä koulutuksista!