Tutkimuskeskus Terra: Kiviaineksen ja asfaltin laboratoriotutkimukset

Palveluhaku

Tutkimushaku

Tutkimuskeskus Terran Asfaltti ja kiviaineslaboratorion tutkimusinfrastruktuuri

Asfaltti- ja kiviaineslaboratorion tutkimusinfrastruktuuri koostuu laitteistokokonaisuuksista, joilla voidaan mitata infrarakentamisen materiaalien ominaisuuksia useilla erilaisilla testausmenetelmillä. Menetelmillä tutkitaan infrarakentamisen materiaalien perusominaisuuksia kuten rakeiden kokoa tai muotoa, lujuusominaisuuksia, muodonmuutoksia ja pitkäaikaiskestävyyttä. Luonnonmateriaalien lisäksi tutkimme erilaisten uusiomateriaalien teknistä kelpoisuutta. Monipuoliset laitteet mahdollistavat materiaalien karakterisoinnin ja luokittelun sekä erilaisten koekappaleiden valmistuksen ja monipuolisen testauksen. Osaavan laboratoriohenkilöstömme avulla pystymme myös kehittämään monipuolisia testausprosesseja erilaisia tutkimuskokonaisuuksia varten. Laboratoriomme Geola on Päällystealan neuvottelukunnan hyväksymä ja laatujärjestelmämme arvioidaan Kiwa Inspectan toimesta vuosittain.