Micro degree for modern harmonized electrical engineering (ElMicro)

Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto1.10.2023–30.9.2026

Hankkeessa kehitetään 30 op:n opintokokonaisuus, jonka pääaihealueita ovat:
- Kiinteistöjen ja teollisuuden sähkö- ja energiajärjestelmät ja niiden suunnittelu
- Kiinteistöjen valaistus- ja ohjausjärjestelmät ja niiden suunnittelu
- Hajautettut sähköenergiajärjestelmät ja niiden suunnittelu
- Sähköalan standardit, normit ja määräykset.

Tavoite ja tehtävät

Micro degree for modern harmonized electrical engineering (ElMicro) on hanke, jonka osapuolia ovat TTK University of Applied Sciences (Tallina, Viro), Brno University of Technology (Tsekki) ja TAMK.

Hankkeen tavoitteena on kehittää 30 op:n opintokokonaisuus sähkö- ja automaatiotekniikan alalle. Hankkeen tuotoksena syntyy monipuolinen opintokokonaisuus, joka vastaa tulevaisuuden energiateknisiin haasteisiin kiinteistöjen, teollisuuden ja liikenteen järjestelmissä. Tavoitteena on luoda kattava pääosin itsenäisesti verkossa opiskeltava opintokokonaisuus, joka on vapaasti kaikkien kolmen hankeosapuolien käytettävissä.

Rahoituslähde

Erasmus+ Cooperation Partnership LS 2021-2027

Koordinoiva organisaatio

Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK)