GUINEVERE - Games Used IN Engaging Virtual Environments for Real-time language Education 2017-2019

GUINEVERE-projektin päämääränä on osoittaa digitaalisen, immersiivisessä ympäristössä tapahtuvan pelillisen oppimisen potentiaalin opetuksen parantamisessa.

Projektia ovat edeltäneet useat muut Lifelong Learning Programme ja Erasmus+ -hankkeiden alaiset EU-projektit, joiden tarkoitus on ollut luoda vahva side kieltenoppimisen, kulttuurienvälisen viestinnän ja digitaalisen teknologian välille sekä edesauttaa yhteiskunnallisia arvoja, kuten suvaitsevaisuutta, yhteisymmärrystä, tiedon jakamista ja kansainvälistä osaavuutta.

Tausta

Toisen tai kolmannen vieraan kielen oppiminen ja sen mahdollistaminen eivät liity vain päivittäiseen viestintään vaan oppimisympäristö on myös reitti, jota pitkin kulkemalla opettajat ja oppijat kehittävät itsetuntemustaan sekä ymmärrystä omasta kulttuuristaan ja sitä kautta kasvattavat tietoaan myös muista kulttuureista.

Projekti tutkii esimerkiksi oppijan motivaatioparadigmoja, pelipohjaista oppimista immersiivisissä 3D-ympäristöissä, pelialustoja oppimisympäristöinä, digitaalista lukutaitoa, toimijuutta sekä motivaatiota pelillistämisen ja pelillisen oppimisen yhteydessä.

Rahoituslähde

EU

Koordinoiva organisaatio

University of Central Lancashire (UK), Istanbul University (Turkey), Lets Talk Online sprl (Belgium), Italian University Line (Italy), 3D Learning Experience Services (The Netherlands)