GamInclusive ehdottaa kehystä, joka ohjaa ammattilaisia ja harrastajia suunnittelemaan pelillisiä EDI-opetusmenetelmiä, jotka edistävät kognitiivista, käyttäytymiseen liittyvää ja asenteellista oppimista implisiittisten ennakkoluulojen lieventämiseksi ja yksilöiden voimaannuttamiseksi pohtimaan, käyttämään ja puolustamaan toistensa oikeuksia:
- Integroimalla teorioita, suunnittelumenetelmiä ja olemassa olevia tuloksia pelillisestä suunnittelusta ja EDI-koulutuslähestymistavoista kirjallisuuden ja sovellusten systemaattisen katsauksen avulla näiden aiheiden liiton lujittamiseksi;
- Analysoimalla määrällisesti ja laadullisesti empiirisiä tuloksia pelimäisestä EDI-opetusjärjestelmästä yliopistoympäristössä suunnittelemalla, kehittämällä ja arvioimalla EDI-opetusmateriaalia, interaktiivisia prototyyppejä ja pelimäistä verkkosovellusta;
- Määrittelemällä teoreettiseen ja empiiriseen näyttöön perustuvan kehyksen, jonka avulla voidaan suunnitella pelillisiä EDI-opetusstrategioita, jotka lisäävät kognitiivisesti tietoisuutta sosiaalisista kysymyksistä ja saavat yksilöt muuttamaan käyttäytymistään ja asenteitaan.
Rahoituslähde
Yhteyshenkilö
Ana Tome Klock
tutkijatohtori (Marie Curie)Informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunta
Tampereen yliopisto
Sähköpostiosoiteana.tomeklock [at] tuni.fi
puhelinnumero+358505643123
Keskustakampus
Ana Tome Klock