GamInclusive: Pelilliset lähestymistavat tasa-arvo-, monimuotoisuus- ja osallistamiskasvatukseen

Projektin kesto1.9.2022–31.8.2024
KärkialueYhteiskunta, Tekniikka

GamInclusive ehdottaa kehystä, joka ohjaa ammattilaisia ja harrastajia suunnittelemaan pelillisiä EDI-opetusmenetelmiä, jotka edistävät kognitiivista, käyttäytymiseen liittyvää ja asenteellista oppimista implisiittisten ennakkoluulojen lieventämiseksi ja yksilöiden voimaannuttamiseksi pohtimaan, käyttämään ja puolustamaan toistensa oikeuksia:

• Integroimalla teorioita, suunnittelumenetelmiä ja olemassa olevia tuloksia pelillisestä suunnittelusta ja EDI-koulutuslähestymistavoista kirjallisuuden ja sovellusten systemaattisen katsauksen avulla näiden aiheiden liiton lujittamiseksi;
  • Analysoimalla määrällisesti ja laadullisesti empiirisiä tuloksia pelimäisestä EDI-opetusjärjestelmästä yliopistoympäristössä suunnittelemalla, kehittämällä ja arvioimalla EDI-opetusmateriaalia, interaktiivisia prototyyppejä ja pelimäistä verkkosovellusta;
  • Määrittelemällä teoreettiseen ja empiiriseen näyttöön perustuvan kehyksen, jonka avulla voidaan suunnitella pelillisiä EDI-opetusstrategioita, jotka lisäävät kognitiivisesti tietoisuutta sosiaalisista kysymyksistä ja saavat yksilöt muuttamaan käyttäytymistään ja asenteitaan.