EntreAction: An Innovative Case-to-video story Approach in Entrepreneurial Education

Euroopan unionin rahoittama
Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto1.9.2022–30.6.2025

Lisätä liikkuvan kuvan ja tarinallisuuden käyttöä yrityksen ilmeen kehittämiseen ja markkinointiin.

Tavoite ja tehtävät

EntreAction  - Storytelling from entrepreneurial processes -hankkeen taroituksena on löytää, toteuttaa ja kehittää kestävästi videotarinoita yrittäjien, opiskelijoiden ja opettajien väliseen vuorovaikutukseen ja verkostoitumiseen yrittäjyyden alalla erilaisilla sosiaalisen median alustoilla. Hankkeessa on partnereita kuudesta euroopan yliopistosta, joissa järjestetään hankkeen aikana koulutusta opettajille, opiskelijoille ja yrityksille kiehtovien tarinoiden valmistamiseen opetustarkoituksiin. Tuloksina digitaalisen videokirjaston perustaminen ja metodologisen oppaan kehittäminen tarinankerronnan toteuttamiseen opetuksessa, visuaalisen ilmeen ja tarinan luominen yrityksille liikkuvan kuvan avulla. Haasteena on kohderyhmän määritteleminen ja tavoittaminen. Yrityksen tuottamien somevideoiden yhteys yrityksen muuhun markkinointimateriaaliin. Miten lyhytvideon sisältö voisi palvella yrityksen tavoitteita, visiota, korostaa strategiaa, kristallisoida toimintaa, osoittaa kestävän kehityksen mukaisia arvoja? Miten erilaiset somealustat olisi otettava huomioon (kesto, kuvan sommittelu, konseptin luominen useilla tuotevideoilla). Palvelumuotoilua käytetään menetelmänä yritysvideon suunnitteluun, palvelupolun havainnollistamiseen ja analysointiin, videon avulla voidaan kuvata yksityiskohtaisesti erilaisia asiakaskokemukseen vaikuttavia kohtaamispisteitä ja rajapintoja sekä niihin johtaneita aikaisempia tilanteita tai seurauksia; ilmaista tuotteita tai palvelua kohtaan vallitsevia asenteita ja mielikuvia sekä luoda näiden perusteella asiakasprofiileja.

Rahoituslähde

Erasmus+ Cooperation Partnership LS 2021-2027

Koordinoiva organisaatio

Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK)