Uudet ja lopetettavat kirjaston e-aineistot 2024

Julkaistu 15.1.2024
Tampereen korkeakouluyhteisö
Luminen kuusi
Tampereen yliopiston kirjasto on hankkinut korkeakouluyhteisön käyttöön uusia e-aineistoja. Samalla päättyy joidenkin aiempien sopimusten voimassaolo.

Uudet e-aineistot 2024

Tampereen yliopiston käyttöön on saatu seuraavat uudet aineistot vuonna 2024

• Cambridge University Press Journals
    • Kokoelma sisältää yli 400 vertaisarvioitua Cambridge University Pressin tieteellistä lehteä eri aihealoilta. Sopimukseen on tulossa TAU:n, TAMKin ja Taysin tutkijoille rajoittamaton julkaisuoikeus. Rajoittamaton julkaisuoikeus on CUP:n Full Collection -kokoelman hybridi- ja gold-OA-lehtiin. Kirjasto tiedottaa kun avoin julkaiseminen on käytössä. Lisätietoa julkaisemisesta: oa [at] tuni.fi (oa[at]tuni[dot]fi)
  • Routledge Resources Online – Medieval Studies
    • Keskiajan tutkimuksen hakuteostietokanta, joka sisältää vertaisarvioituja artikkeleita keskiajan tutkimuksen eri aihealueilta, ajanjaksoilta ja maantieteellisiltä alueilta.
  • Lexikon des Mittelalters sekä sitä täydentävä hakuteos International Encyclopaedia for the Middle Ages
    • Nämä käsittävät useita keskiajan tutkimuksen teemoja ja ajanjaksoja Euroopassa, Lähi-Idässä sekä Pohjois-Afrikassa. Koekäytössä vuoden 2024 loppuun asti.
  • Bibliography of British and Irish History
    • Tarjoaa bibliografisia tietoja historiankirjoituksista, jotka käsittelevät Britteinsaaria, Brittiläistä imperiumia ja Kansainyhteisöä vuodesta 55 eaa nykypäivään. Palvelu on koekäytössä vuoden 2024 loppuun asti.
  • Hammaslääketiede ja suun terveys on terveydenhuollon ammattilaisten tietokanta, jonka löydät Terveysportista.
    • Tietokanta sisältää mm. aineistot Therapia Odontologica, Terve suu, Dental Database sekä hammaslääketieteen toimenpiteet.
  • Sage Catalyst sisältää 550 e-kurssikirjaa useilta tieteenaloilta rajoittamattomalla yhtäaikaisella käyttöoikeudella. Kirjat ovat käytettävissä VitalSource Explore -palvelussa Kirjat ovat tulossa myös Andor-hakupalveluun.
  • Uusia e-lehtitilauksia: Digital Translation, Journal of Statistical Mechanics: Theory and Experiment, NEJM Evidence, The Lancet Child & Adolescent Health, Faili ja Särö

Kaikki uudet tietokantamme löydät tietokantalistalta sekä Andor-hakupalvelusta. Lehdet löydät Andor-hakupalvelusta.

Lopetettavat e-aineistot 2024

Seuraavat e-aineistot eivät ole enää Tampereen yliopiston käytössä vuonna 2024