Hyppää pääsisältöön

Unit-lehti palkittiin laadukkaista sisällöistä

Julkaistu 19.2.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuva Unitin etusivusta.
Tampereen korkeakouluyhteisön Unit-lehti sai kunniamaininnan laadukkaista sisällöistään ProComin Oma media 2020 -kilpailussa.

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry palkitsi Oma Media -arviossaan vuoden 2020 parhaita organisaatiomedioita. Mukana arviossa oli verkkosivuja, digitaalisia ja painettuja lehtiä, vuosikertomuksia sekä uutena, kilpailussa selvästi nousevana mediana podcasteja.  

Vuoden 2020 Oma Media -kilpailun voiton jakoi kaksi erilaista mediaa: jaetulle ykkössijalle nousivat OP Ryhmän Rahapuhetta-podcast ja Metsä Boardin vuosikertomus 2019. Kunniamaininnan saivat Tampereen korkeakouluyhteisö, Kirkon Ulkomaanapu ja Malmin seurakunta.  

Tampereen korkeakouluyhteisön Unit-lehti sai kunniamaininnan laadukkaista sisällöstään.  

– Tampereen korkeakouluyhteisön Unit-lehti avaa tieteen maailmaa kiinnostavalla ja hauskalla tavalla. Sisällöissä on pureutuvaa tulkintaa ja tutkittu tieto on koko julkaisun keskiössä. Lehti on viisaasti ja selkeästi jäsennelty ja juttujen sisäinen rakenne on aikakauslehtimäisen laadukas, tuomaristo kiitti.  

Unit-lehden toimituspäällikkö Sari Laapotti ilahtui tuomariston huomioista ja palautteesta. 

– Haluamme tehdä kiinnostavaa tiedejournalismia ja lisäksi panostaa visuaaliseen tyylikkyyteen. Hienoa, että se huomataan, Laapotti sanoo. 

– Se, että kunniamaininta tuli nimenomaan sisällöistä, on meille arvokasta. Etenkin nyt, kun vietetään tutkitun tiedon teemavuotta – Unithan on tutkitun tiedon asialla. Laadukkaalla ja helposti lähestyttävällä tiedejournalismilla on tässä ajassa erityisen suuri rooli, Laapotti painottaa. 

Unit-lehden artikkeleissa Tampereen korkeakouluyhteisön asiantuntijat avaavat ajankohtaisia ilmiöitä ja nostavat esiin monipuolisia asiantuntijanäkökulmia. Lehti ilmestyy sekä suomeksi että englanniksi painettuna versiona ja verkkolehti päivittyy jatkuvasti. 

Oma Media -tuomariston puheenjohtajana toimi Raine Tiessalo.  

– Tänä vuonna menestyneille medioille on tyypillistä, että ne ovat selkeitä niin ulkoasun, viestien kuin konseptinkin näkökulmista ja niitä on helppo käyttää. Kun organisaation eri tasoilla tiedetään, mitä ollaan tekemässä ja miksi, kohderyhmä on mahdollista tavoittaa laadukkaasti. Laadukkaaseen omaan mediaan kannattaa laittaa paukkuja informaatiotulvan keskellä, Tiessalo sanoo.  

Lue Unitia verkossa 

Teksti: Sanna Kähkönen