TREYn Roope Tukia SYL:n pääsihteeriksi

Julkaistu 4.10.2022
Roope Tukia
Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) hallitus on valinnut yhteiskuntatieteiden kandidaatti Roope Tukian SYL:n uudeksi pääsihteeriksi.

Tukia työskelee tällä hetkellä Tampereen ylioppilaskunnan (TREY) pääsihteerinä. Aiemmin hän on toiminut muun muassa SYL:n hallituksen jäsenenä vuonna 2019.

— Ylioppilasliikkeen kasvattina SYL:n pääsihteeriksi nouseminen on suorastaan häkellyttävää. On kunnia päästä johtamaan opiskelijaliikkeen vaalikampanjaa ja tulevia vuosia sekä tekemään yhteistyötä maan vaikuttavimman alumniverkoston kanssa, Tukia kommentoi valintaansa.

— Tulevat vuodet tulevat olemaan näytön paikka opiskelijoiden edunvalvonnalle, yhtenä joukkueena turvaamme opiskelijan paremman huomisen.

Tukia aloittaa perehtymisen tehtäväänsä marraskuussa. Nykyisen pääsihteerin Sonja Raitamäen toimikausi päättyy vuodenvaihteessa.

— Hienoa saada Roopen kaltainen kokenut vaikuttaja ja ylioppilasliikkeen kasvatti meille pääsihteeriksi. Odotan innolla, että pääsemme yhdessä suunnittelemaan, kuinka SYL:n toimisto ja ylioppilasliike viedään kohti kevään eduskuntavaaleja!,  SYL:n puheenjohtaja Konstantin Kouzmitchev iloitsee.

Kuva: Matias Malkamäki