Tapahtuma siirtyy: Kyberturvallisuusseminaari päivä 2: Mitä yrityksen johdon tulee tietää kyberturvallisuudesta nyt ja tulevaisuudessa?

SijaintiPohjoisranta 11A, 28120 Pori
Porin yliopistokeskus, auditorio 125, 1 kerros
Ajankohta13.6.2023 6.00–10.00
Ilmoittautumisaika päättyy 7.6.2023,20.55
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Tapahtuma siirtyy alkusyksyyn. Uusi ajankohta ilmoitetaan pian. Yritysturvallisuuden kehittämisohjelman kaksipäiväinen kyberturvallisuus seminaari tarjoaa ajankohtaisesta aiheesta tärkeää tietoa yritysten esihenkilöille ja johdolle. Toisessa päivässä kyberturvallisuuden asiantuntija Petri Puhkainen VTT:ltä johdattaa kyberturvallisuuden teemaan, kun taas Kyberturvallisuuskeskuksen asiantuntija Mikko Viitanen puhuu yrityksen johdon vastuusta aiheen tiimoilta.

Tiistain 13.6.2023 ohjelma

Klo 9.00  Tilaisuuden avaus
Marika Lähde, Prizztech Oy, ja Minna Haapakoski, Tampereen yliopisto

Klo 9.10 Johdatus kyberturvallisuuden teemaan
Petri Puhakainen, VTT

Klo 9.30 Kyberturvallisuus ja yrityksen johdon vastuu
Mikko Viitanen, Kyberturvallisuuskeskus

Klo 11.00 Yrityspuheenvuoro
Puhuja varmistuu myöhemmin

Klo 11.30 Kyberturvallisuuden tulevaisuuden näkymät
Petri Puhakainen, VTT

Klo 12.45 Mahdollisuus keskustelulla päivän aiheesta kahvin ja pikkupurtavan kera

Mikko Viitanen (DI, tietotekniikka) työskentelee Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin Kyberturvallisuuskeskuksessa erityisasiantuntijana. Tällä hetkellä hän toimii yhteistyöverkostojen toimialavastaavana useilla huoltovarmuuskriittisillä sektoreilla. Erityisenä kiinnostuksen kohteena hänellä on teollisuuden tuotantoautomaatiojärjestelmien kyberturvallisuus.
Tätä ennen hänellä on 25 vuoden työkokemus useista yrityksistä erilaisiin digitaalisiin ratkaisuihin liittyvistä kehitystehtävistä. Hän on myös toiminut tietoturvakonsulttina sekä energiayhtiön tietoturvapäällikkönä (CISO). Aiempien työnantajien joukkoon kuuluu niin pörssi- kuin startup-yrityksiäkin.

Petri Puhakainen (FT, TkL) työskentelee VTT:llä Cyber Security Leadina. Ennen VTT:lle siirtymistä hän työskenteli valtioneuvoston kanslian valmiusyksikössä tietoturvatiimin vetäjänä. Siellä hänen tehtäviinsä kuului valtioneuvoston ja sen 12 ministeriön tietoturvallisuuden strateginen ohjaus ja yhteensovittaminen.
Tätä ennen Petri on työskennellyt muun muassa kyberturvallisuusasiantuntijana Silverskinissä, tietoturva-arkkitehtina IBM:llä sekä Verohallinnon turvallisuusjohtajana. Edellä mainittujen organisaatioiden lisäksi Petri on työskennellyt riskienhallinnan, turvallisuuden, ja jatkuvuudenhallinnan parissa mm. Oraclella ja KPMG:llä.

Tilaisuus on osa Yritysturvallisuuden kehittämisohjelma -hanketta ja maksuton Satakunnan alueella toimiville teollisuusyrityksille.

Euroopan aluekehitysrahasto - Vipuvoimaa EU:lta.