Tapahtuma siirtyy: Kyberturvallisuusseminaari päivä 1: Kyberturvallisuudesta yritysten esihenkilöille

SijaintiPohjoisranta 11A, 28120 Pori
Porin yliopistokeskus, auditorio 125, 1 kerros
Ajankohta12.6.2023 9.00–13.00
Ilmoittautumisaika päättyy 7.6.2023,20.55
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Tapahtuma siirretään alkusyksyyn. Uusi ajankohta ilmoitetaan pian. Yritysturvallisuuden kehittämisohjelman kaksipäiväinen kyberturvallisuus seminaari tarjoaa ajankohtaisesta aiheesta tärkeää tietoa yritysten esihenkilöille ja johdolle. Ensimmäisessä päivässä kyberturvallisuuden asiantuntija Petri Puhkainen VTT:ltä alustaa ja puhuu kyberturvallisuuden tämän hetken ja tulevaisuuden merkittävimmistä aiheista.

Maanantain 12.6.2023 ohjelma

Klo 12.00    Tilaisuuden avaus
Marika Lähde, Prizztech Oy, ja Minna Haapakoski, Tampereen yliopisto

Klo 12.10    Mitä on kyberturvallisuus

Klo 12.30    Kyberturvallisuuden kuumat aiheet tällä hetkellä

Klo 14.00    Ihmisten turvallisuuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä: tarvitaanko ohjeita tai koulutusta?

Klo 15.30    Keskustelua ja kahvia
                   Mahdollisuus keskustelulla päivän aiheesta kahvin ja pikkupurtavan kera

Kyberturvallisuuden asiantuntija Petri Puhakainen, VTT, alustaa ja puhuu kyberturvallisuuden tämän hetken ja tulevaisuuden merkittävimmistä aiheista.

Puhakainen (FT, TkL) työskentelee VTT:llä Cyber Security Leadina. Ennen VTT:lle siirtymistä hän työskenteli valtioneuvoston kanslian valmiusyksikössä tietoturvatiimin vetäjänä. Siellä hänen tehtäviinsä kuului valtioneuvoston ja sen 12 ministeriön tietoturvallisuuden strateginen ohjaus ja yhteensovittaminen. Tätä ennen Petri on työskennellyt muun muassa kyberturvallisuusasiantuntijana Silverskinissä, tietoturva-arkkitehtina IBM:llä sekä Verohallinnon turvallisuusjohtajana. Edellä mainittujen organisaatioiden lisäksi Petri on työskennellyt riskienhallinnan, turvallisuuden, ja jatkuvuudenhallinnan parissa mm. Oraclella ja KPMG:llä.

Tilaisuus on osa Yritysturvallisuuden kehittämisohjelma -hanketta ja maksuton Satakunnan alueella toimiville teollisuusyrityksille.

Euroopan aluekehitysrahasto - Vipuvoimaa EU:lta.