TAMKissa juhlitaan syyskaudella valmistuneita 19.12.

Julkaistu 17.12.2019
Tampereen ammattikorkeakoulu
Ruusu ja kahvi_Anna Vättö
Ensimmäinen juhla alkaa kello 10 ja toinen juhla kello 13. Molempien juhlien ohjelma on saman sisältöinen. Ennakkoilmoittautumisten perusteella juhliin odotetaan yhteensä yli 1200 henkilöä, opintonsa päättäviä ja heidän läheisiään.

Ennätysmäärä YAMK-tutkintoja

TAMKista valmistuu 19.12. noin 530 opiskelijaa. Kaiken kaikkiaan tänä vuonna TAMKissa suoritetaan yli 2000 AMK- ja ylempää AMK-tutkintoa. YAMK-tutkinto-ohjelmissa on ennätysvuosi, yhteensä 265 YAMK-tutkinnon suorittanutta opiskelijaa. Vuoden aikana valmistuneiden lukumäärä kasvaa vielä jonkin verran joulukuun loppuun mennessä, koska uusia tutkintoja kirjataan päivittäin lisää.

Ensimmäisessä valmistumisjuhlassa kello 10 todistuksensa saavat terveysalalta AMK-tutkinnon ja ylemmän AMK-tutkinnon suorittaneet. Juhlapuheen pitää TAMKin vuoden alumni, Layette Oy:n toimitusjohtaja Sini Havukainen ja opiskelijan puheenvuoron sairaanhoitajan koulutuksesta valmistuva Leevi Kangasaho.

Kello 13 alkava juhla on tarkoitettu kaikilta muilta aloilta, kuten tekniikan, liiketalouden ja kulttuurin aloilta valmistuneille. Juhlapuhujana myös tässä juhlassa on toimitusjohtaja Sini Havukainen, ja valmistuvien puolesta puheenvuoron pitää teknologiaosaamisen johtamisen koulutuksesta valmistuva insinööri (ylempi AMK) Antti Korkeamäki.

TAMKin puheen molemmissa tilaisuuksissa pitää rehtori Markku Lahtinen. Todistustenjaon yhteydessä jaetaan valmistuville suuri määrä stipendejä. Myös parhaat opinnäytetyöt palkitaan.

Julkaisemme verkkosivuillamme (tuni.fi) kuukausittain niiden valmistuneiden nimet, jotka ovat antaneet luvan nimensä julkaisemiseen.

Opettajaksi valmistuneita juhlitaan jo 18.12.

TAMKin ammatillisesta opettajankoulutuksesta valmistuu tänä vuonna yhteensä 236 henkilöä. Heistä opettajia on 211, erityisopettajia 12 ja opinto-ohjaajia 13. Ammatillisen opettajankoulutuksen valmistumisjuhla pidetään jo keskiviikkona 18.12. Tilaisuus alkaa pääkampuksen juhlasalissa kello 13 ja kestää noin kaksi tuntia.

Vararehtori Päivi Karttunen, paivi.karttunen [at] tuni.fi, p. 050 568 5358

Kuva: Anna Vättö