Professori Juho Hamari on tänäkin vuonna maailman viitatuimpia tutkijoita

Julkaistu 15.11.2023
Professori Juho Hamari lähikuvassa
Professori Juho Hamari on tänäkin vuonna maailman viitatuimpien tutkijoiden Highly Cited Researchers -listalla.

Professori Juho Hamari kuuluu tänäkin vuonna Clarivaten huippupromilleen, Top 0,1 % 2023 Highly Cited Researchers (2023 viitatuimmat tieteilijät). Listalla on 6 849 tutkijaa 67 maasta. Suomesta listalla on tänä vuonna 16 tutkijaa.

Juho Hamari johtaa Tampereen yliopiston Gamification Group -tutkimusryhmä ja on ITC-tiedekunnan tutkimuksesta vastaava varadekaani.

Clarivate-analytiikkayhtiö laatii vuosittain maailman viitatuimpien tutkijoiden Highly Cited Researchers -listan. Lista kootaan Web of Science -indeksointi- ja hakupalvelusta.

(Mukana listauksessa eivät ole kaikki tieteenalat, listalta puuttuvat mm. humanististen tieteiden ja kasvatustieteiden tutkijat.)