Pirkanmaan Yrittäjät lahjoittaa 40 000 euroa Tampereen yliopistosäätiölle

Julkaistu 4.12.2018
Pirkanmaan yrittäjät lahjoittaa 80-vuotisjuhlansa kunniaksi 40 000 euroa Tampereen yliopistosäätiölle. Keväällä yrittäjäjärjestö lahjoitti 10 000 euroa Tampereen ammattikorkeakoululle. Lisäksi järjestö lupaa tukea vuosittain jaettavilla stipendeillä Tampereen korkeakouluyhteisön sisällä syntyviä merkittäviä liikeideoita.

Rahalahjoituksilla järjestö haluaa tukea korkeakoulujen tekemää työtä yrittäjyyden edistämiseksi ja edesauttaa oppilaitosten ja elinkeinoelämän välistä yhteistyötä.

– On erittäin tärkeää, että Pirkanmaalle syntyy menestyviä yrityksiä jatkossakin. Erityisesti valtakunnallista ja kansainvälistä kasvua tavoittelevien yritysten merkitys maakunnan kilpailukyvylle on valtavan suuri. Näemme korkeakoulut ensiluokkaisina kasvualustoina uusille liikeideoille ja kannustamme huomioimaan yrittäjävalmiudet eri oppiaineissa, sanoo Pirkanmaan Yrittäjien toimitusjohtaja Pasi Mäkinen.

Stipendit jaetaan Antti Wettervikin rahastosta, joka on perustettu vuonna 1986.

– Jatkossa rahastosta halutaan tukea Tampereen korkeakouluyhteisön sisällä syntyviä lupaavia liikeideoita ja osaamispohjaisen liiketoiminnan syntymistä. Stipendit tulevat ensimmäisen kerran hakuun keväällä, Mäkinen kertoo.

Pirkanmaan Yrittäjien edeltäjä, Yksinyrittäjäin Tampereen aluejärjestö, perustettiin 80 vuotta sitten 4. joulukuuta 1938. Järjestön alkuperäiseen toiminta-ajatukseen kuuluivat muun muassa yhteiskunnallinen vaikuttaminen sekä jäsenistön koulutus ja erilaiset palvelut.