Patrian Polku yhteistyössä Tampereen ammattikorkeakoulun kanssa avaa uusia mahdollisuuksia kone- ja tietotekniikan opiskelijoille

Julkaistu 24.11.2022
Tampereen ammattikorkeakoulu
Kaksi miestä kättelee sopimukset kädessään
Kuva: Patria ja Tampereen ammattikorkeakoulu sopivat Patrian Polku -yhteistyöstä 24.11.2022. Sopimuksen allekirjoittivat Patrian Operations-yksikön vetäjä, Executive Vice President Manu Skyttä ja TAMKin rehtori Tapio Kujala. Kuva: Dimitra Panopoulou-Huovila.
Patria on jatkuvasti kehittyvä ja kasvava kansainvälinen yritys, mikä tarkoittaa uusia mahdollisuuksia työllistyä Patriaan. Uusia patrialaisia onkin lähdetty aktiivisesti etsimään opiskelijoiden keskuudesta.

Patria ja Tampereen ammattikorkeakoulu TAMK ovat sopineet yhteistyöstä, joka antaa kone- ja tietotekniikan opiskelijoille mahdollisuuden uudenlaiseen oppimiseen yrityksen sisällä.

Patrian Polku tarjoaa opiskelijoille:

• ohjausta opintoihin, joissa korostuvat Patriassa tarvittavat opinnot ja osaamiset,
  • 10 opintopisteen laajuiset koulutukset Patriassa,
  • mahdollisuuksien mukaan sisällyttää opintoihin työelämäopintoja (20 opintopistettä) sekä
  • mahdollisuuden tehdä harjoittelujaksot Patriassa.

– Patria on työpaikka, jossa autamme turvaamaan yhteiskuntaa. Meillä tavalliset ihmiset ratkaisevat epätavallisia haasteita. Kun on kyse kriittisistä operaatioista maalla, merellä, ilmassa ja verkossa, osaamisella on merkitystä, kertoo Patrian tuotannosta vastaava Manu Skyttä.

– Me Patriassa uskomme, että Patria Polun kautta saamme uusia ajatuksia ja näkökulmia sekä mahdollisuuden jakaa erikoisosaamistamme, jota ei muualta voi oppia. Tämä luo Patria Polkuun osallistuneille valmiuden nopeasti työllistyä Patriassa opintojen päätyttyä mielenkiintoisissa tehtävissä. Olemme saaneet tunnustusta tekniikan alan ammattilaisilta, jotka Universumin tutkimuksessa nostivat Patrian viiden kiinnostavimman työnantajan joukkoon, Skyttä lisää.

Patrian Polku -yhteistyö käynnistyy välittömästi. Ensimmäinen info kohderyhmien opiskelijoille pidetään jo tulevan joulukuun alussa.

– Odotamme innolla Patria Polun toteuttamista käytännössä. Koska Patrian Polkuun valitaan vuosittain uusia konetekniikan ja tietotekniikan opiskelijoita, on kyseessä merkittävä opiskelijoiden työelämäosaamisen kehittämiseen tähtäävä yhteistyösopimus, kertovat tutkintovastaavat yliopettaja Markus Aho ja lehtori Hanna Kinnari-Korpela Teollisuusteknologia-yksiköstä TAMKista.

Lisätietoja:

Patria on työpaikka, jossa sinä ratkaiset – tutustu Patrian uramahdollisuuksiin: www.patriagroup.com/fi/toissa-patriassa

Tekniikan alan ammattilaiset nostivat Patrian viiden arvostetuimman työnantajan joukkoon: https://www.patriagroup.com/fi/media/tiedotteet/2022/tekniikan-alan-ammattilaiset-nostivat-patrian-viiden-arvostetuimman-tyonantajan-joukkoon

Markus Aho, yliopettaja, konetekniikan tutkintovastaava, Teollisuusteknologia, Tampereen ammattikorkeakoulu, markus.aho [at] tuni.fi (markus[dot]aho[at]tuni[dot]fi),  040 801 2627

Hanna Kinnari-Korpela, tietotekniikan tutkintovastaava, Teollisuusteknologia, Tampereen ammattikorkeakoulu, hanna.kinnari-korpela [at] tuni.fi (hanna[dot]kinnari-korpela[at]tuni[dot]fi), 040 822 7601

Mira Mattila, Manager, Learning and Development/ HR Business Partner, Patria, mira.mattila [at] patriagroup.com (mira[dot]mattila[at]patriagroup[dot]com), 040 869 2665

Kuva: Dimitra Panopoulou-Huovila