Opiskelija Mediapoliksen studiossa.

Medialle

Viestintäpalvelut auttaa mediaa löytämään asiantuntijoita haastateltaviksi ja tarjoaa valokuvia median käyttöön.

Tampereen yliopiston mediapalvelun puhelinnumero on 0294 520 800 ja sähköpostiosoite viestinta.tau [at] tuni.fi (viestinta[dot]tau[at]tuni[dot]fi). Vastaamme puhelintiedusteluihin arkisin kello 10–15.

Yliopiston viestinnän ja markkinoinnin henkilöstö

Tampereen ammattikorkeakoulu

Tampereen ammattikorkeakoulun mediapalvelun tavoittaa sähköpostitse osoitteessa viestinta.tamk [at] tuni.fi (viestinta[dot]tamk[at]tuni[dot]fi). Vastaamme tiedusteluihin arkisin kello 8–16.

TAMKin viestinnän ja markkinoinnin henkilöstö

Valokuvat

Valokuvia median käyttöön on saatavilla Mediapankin julkisesta galleriasta. Lisää kuvia voit kysyä osoitteista viestinta.tau [at] tuni.fi (viestinta[dot]tau[at]tuni[dot]fi) ja viestinta.tamk [at] tuni.fi (viestinta[dot]tamk[at]tuni[dot]fi).

Logomme

Logot ja niiden käyttöohjeet löydät kuvapankistamme.

Löydä asiantuntija

Etsitkö asiantuntijaa haastateltavaksi? Olemme koonneet samalle sivulle asiantuntijoitamme eri aihepiireistä aina koronapandemiasta sukupuolentutkimukseen ja kuntavaaleista sote-uudistukseen.

Tutustu asiantuntijoihimme

TUNI, TAU ja TAMK – mitä lyhenteet tarkoittavat?

TUNI on lyhenne Tampereen korkeakouluyhteisöstä (englanniksi Tampere Universities). Se tarkoittaa yliopiston ja ammattikorkeakoulun muodostamaa konsernia. Tuni.fi on yhteinen osoitteemme verkkosivuilla ja sähköpostissa, mutta puheessa ja tekstissä ei käytetä TUNI-lyhennettä. Sen sijaan suosimme ymmärrettävämpää "yliopisto ja ammattikorkeakoulu" tai "yliopisto ja TAMK" -ilmaisua.

TAU on Tampereen yliopiston lyhenne (englanniksi Tampere University). Puheessa ja tekstissä käytämme mieluiten yliopisto-sanaa lyhenteen sijaan.

TAMK on Tampereen ammattikorkeakoulun lyhenne. TAMK-lyhenne on tunnetuin, ja sitä voidaan käyttää myös puheessa ja tekstissä, kun lyhenne on aluksi selitetty. Taivutusmuodot kirjoitetaan lyhenteen perään, esimerkiksi TAMKin ja TAMKissa.

Unit - tutkitun tiedon puolesta

Anna itsesi yllättyä! Unit on korkeakouluyhteisömme oma poikkitieteellinen lehti, joka kysyy, perustelee, haastaa ja vastaa.