LähiTapiola Pirkanmaa luottaa Tampereen yliopiston osaajiin

Julkaistu 25.8.2022
Seitsemän Tampereen yliopistossa opiskellutta LähiTapiolan työntekijä seisoo huoneessa ja hymyilee kameralle.
LähiTapiola Pirkanmaassa työskentelee useita yliopiston alumneja, muun muassa korvausneuvoja Akseli Järvi (vas.), markkinointi- ja viestintäpäällikkö Hanna Kurikko, korvausneuvoja Joonas Flink, korvauspäällikkö Aleksi Koivunen, toimitusjohtaja Minna Metsälä, talousjohtaja Tomi Saarinen ja vastuullisuuspäällikkö Taina Hiltunen.
—Tampereen yliopisto ja koko korkeakouluyhteisö ovat merkittävä vetovoimatekijä Pirkanmaalla. Ne toimivat meille myös asiantuntevan työvoiman lähteinä. Tampereen yliopisto on ainoa korkeakoulu Suomessa, jossa voi opiskella vakuutustieteitä, sanoo LähiTapiola Pirkanmaan hallituksen puheenjohtaja Tom Liljestöm.

LähiTapiola Pirkanmaan henkilökuntaan lukeutuu Tampereen yliopiston entisiä ja nykyisiä opiskelijoita. Yksi heistä on kauppatieteitä opiskeleva Joonas Flink, joka toimii myös oman ainejärjestönsä koulutuspoliittisena vastaavana.

— Tampere on mielestäni ehdottomasti paras opiskelijakaupunki ja se näkyy kauppatieteidenkin osalta tiiviissä yritysyhteistyössä erilaisten paikallisten toimijoiden kanssa. Näiden luotujen suhteiden kautta on myös luontevaa jäädä Tampereelle opintojen jälkeenkin.

LähiTapiola Pirkanmaa osallistui kesäkuun lopussa päättyneeseen yliopiston vastinrahakampanjaan 100 000 euron lahjoituksella. Lahjoitus kohdennetaan Johtamisen ja talouden tiedekunnan kauppatieteelliseen koulutusalaan.

—Lahjoitus vahvistaa mahdollisuuksiamme kehittää kauppatieteellisen koulutusalan opetusta ja sitä tukevaa laadukasta tutkimusta. Kestävyys ja vastuullisuus ovat teemoja, joita kehitämme läpäisevästi yliopiston kaikkiin koulutusaloihin, myös kauppatieteisiin. Alueelliset ja valtakunnalliset kumppanuudet auttavat yliopistoa myös tiivistämään hyvin tärkeitä työelämäyhteyksiä, kertoo rehtori Mari Walls.

Lue LähiTapiola Pirkanmaan tiedote lahjoituksesta

Tutustu vakuutustieteiden maisteriopintoihin