Praksis

Sosiaalityön opetus- ja tutkimusklinikka Praksis

Sosiaalityön opetus- ja tutkimusklinikka Praksis tukee sosiaalityön opetuksen ja tutkimuksen toteuttamista läheisessä yhteydessä sosiaalityön käytännön kanssa. Läpi vuosikymmenten on nähty tarpeelliseksi vahvistaa sosiaalityön opetuksen, tutkimuksen ja käytännön yhteyttä. Tämän on nähty edesauttavan koulutuksen ja tutkimuksen rakenteiden luomista ja olevan edellytys sosiaalityön käytäntöjen ja tietoperustan kehittämiselle.

Keskeisimpiä työelämän klinikkakumppaneitamme ovat Tampereen yliopistollinen sairaala ja Tampereen kaupunki. Klinikkayhteistyötä tehdään myös Porin, Seinäjoen ja Hämeenlinnan kaupunkien kanssa.

Tampere_kuvituskuva_lehdenalla_Jonne Renvall

Palvelumme

Yhteistyö kanssamme voi olla monenlaista: tutkimushakkeita, tutkimusprosesseja, opinnäytetöitä tai vaikka kirjallisuusanalyysejä. Käytännön sosiaalityöntekijät tuovat osaamistaan yliopistoon ja yliopiston opettajat ja tutkijat vievät osaamistaan käytäntöön.