Suomalais-intialainen yhteiskehittämisen alusta (COFIRD)

Projektin kesto1.9.2022–31.5.2023
KärkialueYhteiskunta, Tekniikka

Suomella on pitkä historia teknologisista innovaatioista, ja monet suomalaiset yritykset ovat edelläkävijöitä näiden innovatiivisten ratkaisujen tarjoajana. Innovaatioiden onnistunut mukauttaminen ja käyttöönotto jäävät kuitenkin monesti toteutumatta uusilla markkinoille ja varsinkin kehittyvillä alueilla. COFIRD projektin tavoitteena on toteuttaa suomalaisille yrityksille ja tutkimuslaitoksille uudenlainen suomalaisintialainen yhteiskehitysalusta, joka mahdollistaa teknisen osaamisen laajentamisen ja T&K-toiminnan toteuttamisen paikallista testiympäristöä hyödyntäen.

Tämä lähestymistapa avaa ennennäkemättömiä mahdollisuuksia suomalaisyrityksille ja johtaa teknologisten innovaatioiden sujuvampaan siirtymään sekä luo paikalliseen kontekstiin sopivan yhteiskehitysalustan kehittyville markkinoille.

Projektin tavoitteena on kansainvälisesti vaikuttava tutkimus- ja yrityskonsortio, joka hyödyntää paikallista yhteiskehittämiseen perustuvaa testiympäristöä, osaamista ja verkostoa sekä suomalaista tietotaitoa erityisesti teknologian, terveydenhuollon ja koulutuksen alalla.

Tutkimusrahoitus

Business Finland