Learning for Inside Sales Agent - LISA

Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto1.11.2023–31.10.2025

LISAn tavoitteena on vastata yritysten koulutustarpeisiin samalla tukien korkeakoulujen ja yliopistojen uusia koulutusvaatimuksia seuraavien keinojen kautta:
- Yliopistoille suunnattu koulutusohjelma, joka viiden opintopisteen laajuinen
- Luomalla työllistymismahdollisuuksia vastavalmistuneille
- Kehittämällä yliopistojen koulutusohjelmia vastaamaan näiden uusien ammattien vaatimuksia
- Motivoimalla opiskelijoita hakeutumaan urapolulle sisämyynnissä
- Tarjoamalla jatkuvaa koulutusta myyntiammattilaisille

Tavoite ja tehtävät

LISA pyrkii tutkimaan uuden sukupolven korkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoita työelämän tarpeisiin. Työmarkkinoiden halutuimmat ammattinimekkeet LinkedInin Emerging Jobs 2023 -raportin mukaan ovat uusmyynnin tukitehtävät, kuten ”sisämyynti” (englanniksi inside sales). On havaittavissa, että korkeakouluopinnoissa näihin rooleihin valmistavia tutkinto-ohjelmia on korkeakouluissa ja yliopistoissa niukalta. Opiskelijat eivät täysin itsekään ymmärrä mahdollisia uramahdollisuuksia, ja tästä syystä LISA -hanke keskittyy tutkimaan ”sisämyynnin” mahdollisuuksia.

Rahoituslähde

Erasmus+ Cooperation Partnership LS 2021-2027

Koordinoiva organisaatio

Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK)