Tuetun työllistymisen innovatiiviset mahdollisuudet - TutyINNO

Etäopetus, Lähiopetus

Järjestävä yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri
Tue ja valmenna opiskelijoita työllistymiseen ammatillisessa koulutuksessa - Millaista tukea, millaisissa oppimisympäristöissä ja millaisia ratkaisuja? Tule kuulemaan ja kokeilemaan tuetun työllistymisen sovelluksia ammatillisen koulutuksen erityisen ja vaativan erityisen tuen käytäntöihin! Koulutuksessa paneudutaan erityisen tuen käytäntöihin yhteistyössä työpaikkojen, kolmannen sektorin ja työllistymisen tukipalveluiden kanssa.

Koulutuksen sisällöt:

• Monimuotoisuus työyhteisössä
  • Onnistunut tuki ja ohjaus siirtymävaiheissa
  • Tuetun työllistymisen ja näyttöön perustuva työhönvalmennuksen mallinnus
  • Työtehtävien muokkaamisen keinoja ja menetelmiä
  • Kuntoutumisen ja työllistymisen tuen palvelujärjestelmä ja sektorirajat ylittävä yhteistyö oppilaitoksen ja opiskelijan näkökulmasta
  • Ratkaisuja työelämäyhteistyön ja työllistymisen tuen haasteisiin

Aikataulu:

• 1. webinaari 15.4.2024 klo 13.00-16.00
  • 2. webinaari 6.5.2024 klo 13.00-16.00
  • Loppuseminaari Tampereella 28.8.2024 klo 10.00-15.30

Kouluttajat: Katariina Hakala, TAMK ja Jari Karttunen, JAMK

Kohderyhmä: Ammatillisen koulutuksen, ammatillisten erityisoppilaitosten, rajatun erityistehtävän oppilaitosten ja vapaan sivistystyön opetus- ja ohjaushenkilöstö

POVERI – Parasta osaamista vaativaan erityiseen tukeen -hankkeen koulutuksissa kehität osaamistasi ja työyhteisösi käytäntöjä vaativan erityisen tuen järjestämisessä. Jyväskylän ammattikorkeakoulun, Oulun ammattikorkeakoulun, Hämeenlinnan ammattikorkeakoulun, Tampereen ammattikorkeakoulun ja Haaga-Helia ammattikorkeakoulun ammatilliset opettajakorkeakoulut toteuttavat yhdessä koulutuskokonaisuuden, jonka lähtökohtana on vaativan erityisen tuen opiskelijan huomioiminen toimijana ja kumppanina eikä tukitoimien kohteena. Koulutukset ovat Opetushallituksen rahoittamaa opetustoimen henkilöstökoulutusta ja opetuskustannuksiltaan maksutonta kohderyhmään kuuluville osallistujille.