Osaamisperusteinen arviointi ei-tutkintotavoitteisessa koulutuksessa

Etäopetus

Järjestävä yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Millainen palaute ja arviointi auttaa opiskelijaani eteenpäin?
Miten arvioin oppimista ja osaamista osaamisperustaisissa opinnoissa digitaalisuutta hyödyntäen?

Tule mukaan pohtimaan mm. näitä kysymyksiä ja kehittämään omaa opetustasi arvioinnin näkökulmasta!

Koulutuksen keskeiset sisällöt:

• ohjaava ja kannustava palaute opiskelijan osaamisen kehittymisen tukena, arviointi ohjauksena
  • osaamisperusteinen arviointityö ei-tutkintotavoitteisessa koulutuksessa
  • digitaalisuus osaamisen todentamisessa ja arvioinnissa, tekoäly ja arviointi

Toteutustapa: Koulutuskokonaisuus toteutetaan monimuotoisesti omaa työtä kartoittavan ennakkokyselyn, webinaarien ja oman työn kehittämisen ja osaamisen jakamisen yhdistelmänä yhteisellä verkkoalustalla. Arviointiosaamisen kehittymisen ja kehittämistyön tueksi tarjotaan ohjausta monipuolisin tavoin.

Webinaarit:

• ma 22.4 klo 12.30–15.30 Ohjaava arviointi ml. digitaalisuus
  • ma 20.5 klo 12.30–15.30 Osaamisperusteinen arviointi ei-tutkintotavoitteisessa koulutuksessa ml. digitaalisuus

Kohderyhmä: Vapaan sivistystyön sekä ammatillisen koulutuksen opetus- ja ohjaushenkilöstö

Koulutus on Opetushallituksen rahoittamaa opetustoimen henkilöstökoulutusta ja osallistujille opetuskustannuksiltaan maksutonta.