Yleisöluentoja keliakiasta ja sydänsairauksien ja syövän uusista hoidoista

Julkaistu 31.10.2022
kuvituskuvassa mikroskooppi
Tampereen yliopiston lääketieteen ja terveysteknologian tiedekunta (MET) järjestää marraskuun 14. päivästä alkaen kolmiosaisen yleisöluentosarjan, jonka aiheina ovat yleistyvä keliakia, kantasolut sydänsairauksien hoidossa ja yksilöllinen syövänhoito.

Luennot ovat osa tiedekunnan 50-vuotisjuhlaa. 30 minuutin pituisten luentojen jälkeen yleisö voi esittää kysymyksiä puhujille. Luennoille on vapaa pääsy ja niitä voi seurata myös verkossa.

Maanantaina 14.11. klo 18.00 – 19.00 aiheena on Keliakia – yleistyvä kansansairaus, josta kertoo professori Katri Kaukinen. Tilaisuuden puheenjohtajana on METin varadekaani Nina Hutri-Kähönen.

Tiistaina 15.11. klo 18.00 – 19.00 professori Katriina Aalto-Setälä kertoo, mullistavatko kantasolut sydänsairauksien hoidot. Puheenjohtajana on varadekaani Pasi Kallio.

Keskiviikkona 16.11. klo 18.00 – 19.00 aiheena on yksilöllinen syövänhoito lähitulevaisuudessa. Luennoitsijana on tenure track -professori Toni Seppälä. Tilaisuuden puheenjohtajana on dekaani Seppo Parkkila.

Luennot järjestetään Kaupin kampuksen Arvo-rakennuksen Keltaisessa salissa, Arvo Ylpön katu 34. Paikalle pääsee ratikalla 1, jonka päätepysäkki on Arvo-rakennuksen lähellä.

Kuva: Jonne Renvall