Yleisöluento diabeteksen aiheuttamista silmäsairauksista

Pääkirjasto Metson Kuusi-sali
Ajankohta16.5.2024 13.00–15.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Luento on tarkoitettu kaikille asiasta kiinnostuneille.

Tampereen yliopiston Silmälääketieteen tutkimus-, tuotekehitys- ja innovaatiokeskus SILK, Tampereen seudun Näkövammaiset, Tampereen seudun Näkövammaisten tukisäätiö ja Näkövammaisten liitto järjestävät yleisöluentotilaisuuden, jonka aiheena on Diabeteksen aiheuttamat silmäsairaudet.

• Aika: torstaina 16.5.2024 klo 16 - 18
  • Paikka:  Pääkirjasto Metson Kuusi-salissa, Pirkankatu 2, Tampere.

Ohjelma:

16:00-16:30 Tutustumista palveluihin, näkemisen pienapuvälineisiin, kuuntelulaitteisiin ja puhelimiin

- Järjestäjien esittäytyminen

- Luento: Miten diabeetikkojen kehittynyt hoito on vaikuttanut näkövammaisuuteen, emeritusprofessori Hannu Uusitalo

- Luento: Miten diabeettisen verkkokalvosairauden hoito on kehittynyt, ylilääkäri Hannele Uusitalo-Järvinen

Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja esteetön sisäänkäynti löytyy Hämeenpuiston puolelta katutasosta.

Lämpimästi tervetuloa!

ulla.aapola@tuni.fi