Vierailuluento: Stephen Billett "Oppiminen työelämässä"

SijaintiTampereen yliopisto, Kalevantie 4,
Keskustakampus, Päätalo, sali D13
Ajankohta15.11.2022 10.00–11.00
Ilmoittautumisaika päättyy 14.11.2022,7.00
Kielienglanti
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Tampereen yliopiston keskustakampuksen päärakennus
Digitalisaation ohella globaalit kriisit kuten pandemia, Ukrainan sota ja ilmastokriisi ovat luoneet uudenlaisia näkemyksiä siitä, millaisilla ammattialoilla on tulevaisuudessa osaamisen vajetta, millaisia ammattialoja kunkin valtion kannattaa säilyttää, missä työtä on järkevää tehdä ja miten työn sisällöt tulevat muuttumaan tulevaisuudessa. Kaikki nämä muuttuvat tekijät haastavat työntekijät jatkuvaan oman osaamisen päivittämiseen.

Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnan järjestämä professori Stephen Billettin luento Oppiminen työelämässä tarjoaa yhden näkökulman tähän ajankohtaiseen aiheeseen. Professori Billet on kansainvälisesti tunnettu työpaikalla tapahtuvan oppimisen tutkija. Luennossaan hän tarkastelee sitä, miten työikäiset aikuiset kykenevät vastaamaan työn lyhyen ja pitkän aikavälin haasteisiin asettamalla itselleen oppistavoitteita ja osallistumalla oppimiskokemuksia tuottaviin oppimisprosesseihin.

Kuva Stephen Billettistä

Professori Stephen Billett (Griffith University, Australia) vierailee Tampereen yliopistossa osana Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnan Visiting Senior Fellow -ohjelmaa.

Luennon jälkeen on kahvi- ja teetarjoilu. Pyydämme lähitilaisuuteen osallistujia ilmoittautumaan, jotta tiedämme varata oikean määrän tarjoiluja, kiitos!

Järjestäjä

Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunta, Ammatillinen kasvu ja oppiminen -tutkimusryhmä

Professori Petri Nokelainen, petri.nokelainen@tuni.fi