Uudet ja lopetettavat e-aineistot 2023

Julkaistu 9.1.2023
Tampereen korkeakouluyhteisö
TAMK kirjastosta kuva
Korkeakouluyhteisön käyttöön on hankittu uusia e-aineistoja ja muutaman käyttö päättyy vuonna 2023. Lue tästä uutisesta tarkemmat tiedot.

Uudet e-aineistot 2023

Tampereen korkeakouluyhteisön käyttöön on hankittu seuraavat uudet aineistot vuonna 2023

• Gartner
    • Informaatioteknologian tutkimusjulkaisujen ja konsultointipalvelujen alusta. Gartner sisältää tutkimusraportteja IT-alan suuntauksista ja alan trendeistä, parhaista käytännöistä, digitaalisesta strategiasta ja hallinnon ja politiikan kehittämisestä
  • Library of Latin Texts
    • Maailman laajin latinankielisten tekstien tietokanta, joka kattaa tekstejä latinankielisen kirjallisuuden alkuajoilta nykypäivään. Tietokanta sisältää myös monipuoliset hakutyökalut.
  • Loeb Classical Library
    • Klassista kirjallisuutta, kuten kaunokirjallisuutta, filosofiaa sekä historiallisten ajattelijoiden tekstejä sekä alkukielillä että englanninkielisinä käännöksinä. Alkujaan James Loebin 1911 perustama, nykyään yli 520 teosta käsittävä kokoelma.
  • MaaRYL-palvelu RT Tietoväylässä
    • MaaRYL määrittelee talonrakennushankkeissa käytettävät maa-, pohja- ja kalliorakennustöiden sekä piha-alueiden päällysrakenteiden ja yhdyskuntateknisten järjestelmien rakentamisen yleiset laatuvaatimukset.
  • Overton
    • Sisältää tietoja julkishallinnon ja ajatushautomoiden julkaisuista, työpapereista yms. Julkaisuja on kerätty tuhansista lähteistä lähes kaikista maailman maista. Lisäksi tietokanta sisältä tiedot näiden julkaisujen sisältämistä viittauksista tieteellisiin julkaisuihin. Palvelun avulla voi etsiä ns. harmaata kirjallisuutta tai tutkia, kuinka tiettyihin tieteellisiin julkaisuihin on viitattu ei-tieteellisissä julkaisuissa.

Kaikki uudet tietokantamme löydät tietokantalistalta

Muutokset e-aineistoissa 2023

Lopetettavat e-aineistot 2023

Seuraavat e-aineistot eivät ole enää Tampereen korkeakouluyhteistön käytössä vuonna 2023