Tärkeää tietoa: Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun tilat suljetaan 18.3., kampuksilla voivat työskennellä ainoastaan tarkemmin määritettyjä tehtäviä hoitavat (julkaistu 17.3.)

Julkaistu 17.3.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvituskuva
Työskentely- ja opiskeluympäristön turvallisuus ja yhteisömme terveys ja hyvinvointi ovat Tampereen korkeakouluyhteisölle ensiarvoisen tärkeitä. Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu seuraavat koronavirustilannetta ja viranomaisten päätöksiä aktiivisesti ja linjaavat tarvittavia toimia yhdessä.

Yliopiston ja ammattikorkeakoulun johdot ovat 17.3. tehneet seuraavat linjaukset:

• Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun tilat suljetaan 18.3. alkaen.
  • Opetus jatkuu mahdollisimman laajasti etäopetuksena. Lähtökohtaisesti opiskelijoilla ei ole 18.3. alkaen pääsyä kampuksille. Ohjeita koskien esimerkiksi harjoittelua ja opinnäytetöiden loppuunsaattamista annetaan lähipäivinä.
  • Tenttiminen yliopiston kampuksilla ei ole mahdollista 18.3.-13.4. Opintosuoritusten arviointi toteutetaan muilla tavoilla, ja opettajat informoivat kunkin opintojakson osalta erikseen. Tenttimisestä ammattikorkeakoululla tiedotetaan erikseen.
  • Henkilöstö siirtyy kokonaisuudessaan etätyöhön 18.3. alkaen. Kampuksilla voivat työskennellä ainoastaan tutkimuksen ja TKI-toiminnan, etäopetuksen sekä tukitoimien kannalta kriittisissä tehtävissä työskentelevät. Työntekijät saavat esimieheltään tiedon, mikäli heidän työskentelynsä kampuksella voi jatkua.
  • Kaikkien toimenpiteiden tarkoituksena on minimoida koronavirustartunnat. Samassa tilassa voi olla yhtä aikaa enintään kymmenen henkilöä ja tällöinkin on huolehdittava varotoimista.
  • Henkilökohtaiset työvälineet on haettava tiistain 17.3. aikana. Kotitoimistoja ei varustella erikseen.
  • Yksittäiset ohjeistukset ja kysymykset toimintojen järjestämisestä ratkaistaan yllä olevien linjausten pohjalta.

Seuraavan kerran linjauksista ja ohjeistuksista tiedotetaan viimeistään 18.3.

Ajankohtaista koronaviruksesta: tuni.fi/koronavirus

Koronatilanteesta tiedotetaan korkeakouluyhteisölle jatkuvasti päivittyvällä uutisella intranetin etusivulla sekä toistaiseksi myös arkipäivisin sähköpostitse. Lisäksi koronavirustilanteesta tiedotetaan ulkoisilla verkkosivuilla. Pääasiallinen viestintäkanava korkeakouluyhteisölle on intranet.

Koronatilannetta koskevat kysymykset: korona [at] tuni.fi (korona[at]tuni[dot]fi)