Tampereen yliopiston kirjaston palveluissa ei muutoksia – poikkeustilanne jatkuu

Julkaistu 7.5.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Sininen anemone
Valtioneuvosto on linjannut 4.5.2020 rajoitustoimien vaiheittaisesta purkamisesta. Valtioneuvoston linjaukset kirjastojen toiminnasta eivät koske korkeakoulukirjastoja, vaan korkeakoulukirjastot toimivat osana omaa yhteisöään korkeakoulun linjausten mukaan.

Valtioneuvoston linjausten mukaan yliopistoja ja ammattikorkeakouluja koskevat rajoitukset poistuvat 14.5. alkaen, mutta etäopetusta suositellaan lukukauden loppuun asti. Linjauksemme noudattavat yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen rehtorineuvostojen Unifin ja Arenen sopimia valtakunnallisia linjauksia. Kampukset pysyvät aiemmin ilmoitetun mukaisesti opiskelijoilta suljettuina kevätlukukauden ajan ja opetus jatkuu pääsääntöisesti etäopiskeluna hallituksen suosituksen mukaisesti. Tilojen ollessa suljettuna myös korkeakoulun kirjastot pysyvät kiinni.

Opintojen sujuvuuden turvaamiseksi välttämättömän painetun kurssikirjallisuuden sekä opinnäytetöiden valmistumisen kannalta kriittisen painetun lainattavan aineiston saanti taataan kaikille korkeakouluyhteisön opiskelijoille tilojen kiinniolosta huolimatta niin että asiakkaalla on mahdollisuus tilata tarvitsemansa kirjat tällä lomakkeellaKirja tulee noudettavaksi vain Hervannan Kampusareenan 1. kerroksen lyhytlainatilaan, josta asiakkaan tulee itsepalveluna noutaa ja lainata pyytämänsä aineisto.

Kirjaston tilojen kiinniolosta huolimatta kirjaston kaikki verkkopalvelut toimivat normaalisti.

Tästä linkistä pääset lukemaan kirjaston toiminnasta koronaviruksen aikana - linkin sisältöä päivitetään jatkuvasti.