Tampereen yliopisto osallistuu YK:n Oranssit päivät -kampanjaan – Päätalo valaistaan oranssiksi 25.11.–10.12.

Julkaistu 23.11.2023
Päätalon oranssi valaistus.
Keskustakampuksen Päätalon julkisivu valaistaan oranssiksi kampanjan aikana. Kuva: Jonne Renvall
Osana Oranssit päivät -kampanjaa maamerkkejä valaistaan oranssiksi ympäri maailman. Oranssin värin saa myös keskustakampuksen Päätalon julkisivu, kun Charles Sandisonin valotaideteos Universitas muuntuu oranssiin väriin.

YK:n Oranssit päivät on maailmanlaajuinen kampanja, jonka tavoitteena on lisätä tietoisuutta naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Kampanjan oranssi väri symboloi toivoa tulevaisuudesta, jossa elämä ilman väkivaltaa on jokaisen oikeus.

Oranssit päivät käynnistyvät naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisena päivänä 25.11. ja huipentuvat YK:n ihmisoikeuksien päivänä 10.12.

Keskustakampuksen Päätalon julkisivu valaistaan oranssiksi 25.11.–10.12. kello 16.00–23.00 (osoite: Kalevantie 4).

Lue lisää: Oranssit päivät - UN Women