Tampereen yliopisto lahjoittaa 50 000 euroa Ukrainan sodan uhrien auttamiseen

Julkaistu 7.3.2022
Tampereen yliopiston lahjoitus kohdennetaan Suomen Punaisen Ristin ja Suomen Unicefin Ukraina-keräyksiin. Tampereen korkeakoulusäätiön hallitus käsitteli asiaa ja hyväksyi avustuksen myöntämisen 5.3.2022.

Hallituksen puheenjohtaja Jorma Eloranta toteaa, että olemme mukana suomalaisten yksituumaisessa linjassa auttamassa ukrainalaisia. ”Putinin Venäjän hyökkäys Ukrainaan on hirvittävä rikos. Sodan jaloissa myös tutkimus ja koulutus tukahtuvat. Siksi Tampereen korkeakoulusäätiön hallituksen oli helppo hyväksyä rehtori Mari Wallsin ehdotus tehdä lahjoitus Unicefin ja Punaisen Ristin kautta Ukrainan hädänalaisten auttamiseksi. Toivon myös korkeakouluyhteisömme jäsenten mahdollisuuksiensa mukaan osallistuvan Ukrainan tueksi järjestettäviin keräyksiin.”