Tampereen korkeakouluyhteisön vaihto-opiskelijoilla koronavirustartuntoja

Julkaistu 21.1.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvituskuva Hervannan kampukselta.
Tampereen korkeakouluyhteisöön saapuneiden vaihto-opiskelijoiden keskuudessa on todettu koronavirustartuntoja. Tartuntojen vuoksi Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK) ovat keskiviikkona 20.1. kontaktoineet sähköpostitse kaikki ulkomaalaiset vaihto-opiskelijat ja olleet myös puhelimitse yhteydessä suurimpaan osaan.

Kontaktoinnin perusteella opiskelijoiden asiat ovat hyvin ja heillä on selkeät viranomaisilta saadut toimintaohjeet eristyksestä ja karanteenista. Yliopisto ja TAMK jatkavat säännöllistä yhteydenpitoa vaihto-opiskelijoihin ja antavat tarvittavaa tukea. Tartuntatautiviranomaiset jatkavat tartuntaketjujen selvittämistä.

Yliopisto ja TAMK ovat toimineet voimassa olevan viranomaisohjeistuksen puitteissa ja ohjeistaneet opiskelijoita kattavasti ja ennakoivasti koronaturvallisuuteen liittyvissä kysymyksissä. On äärimmäisen valitettavaa, että tartuntoja on ilmennyt tästä huolimatta. Yliopisto ja TAMK tulevat tilannekuvan perusteella arvioimaan, onko vaihto-opiskelijoiden vastaanottamista mahdollista jatkaa.

Tampereen korkeakouluyhteisö muistuttaa, että kaikkia pandemiaan liittyviä turvallisuusohjeita on erittäin tärkeää noudattaa kampuksilla ja myös vapaa-ajalla.