TAMKin englanninkielisten tutkinto-ohjelmien hakijamäärä noususuunnassa

Julkaistu 24.1.2019
Tampereen ammattikorkeakoulu
People sitting by a table
Tampereen ammattikorkeakoulun tunnettuus ja kiinnostavuus kansainvälisten hakijoiden keskuudessa jatkaa kasvuaan.

Syksyllä 2019 alkavaan yhdeksään englanninkieliseen tutkinto-ohjelmaan saapui 23.1.2019 päättyneessä haussa kaikkiaan 2356 hakemusta. Vuonna 2018 vastaava luku oli 2081 ja vuonna 2017 vain hieman alle 1400.

Suosituimpana ammattikorkeakoulututkintona (bachelor’s degree) asemansa säilytti International Business (757 hakemusta), mutta kilpailijaksi nousee viime vuonna ensi kertaa valikoimassa ollut Software Engineering (461 hakemusta). Ylempien ammattikorkeakoulututkintojen (master’s degree) joukossa suosituimmuudesta kilpailevat International Business Management (120 hakemusta) ja Educational Leadership (101 hakemusta).

Suomalaisten hakijoiden (748 hakemusta) lisäksi hakemuksia saapui kaikkiaan sadasta eri maasta. EU/ETA-alueen ulkopuolisia hakemuksia vastaanotettiin 1282 eli 54,5 %. Kaikkiin tutkinto-ohjelmiin otetaan sekä kotimaisia että kansainvälisiä opiskelijoita.

- Panostuksemme kansainvälisten koulutusten kehittämiseen ja markkinointiin näyttävät tuottavan tulosta, toteaa vararehtori Päivi Karttunen tyytyväisenä.

Korkeakoulujen yhteishaku on kaksiosainen, hakuaika suomenkielisiin ohjelmiin on 20.3.–3.4.2019. Hakija voi yhteishaussa valita yhteensä kuusi hakukohdetta ja merkitä ne suosituimmuusjärjestykseen.

Lisätietoja:
vararehtori Päivi Karttunen, paivi.karttunen [at] tuni.fi (paivi[dot]karttunen[at]tuni[dot]fi)
TAMK Hakijapalvelut, admissions.tamk [at] tuni.fi (admissions[dot]tamk[at]tuni[dot]fi)