Reino Lahtikarin Säätiö lahjoitti 100 000 euroa lääketieteelle

Julkaistu 30.8.2022
Reino Lahtikarin Säätiö on tamperelaisen kauppaneuvos Reino Lahtikarin perustama. Kauppaneuvos Reino Lahtikari oli vahva tamperelainen vaikuttaja, jonka sydäntä lähellä oli myös oman alueen hyvinvoinnin lisääminen.
Reino Lahtikarin Säätiö on lahjoittanut Tampereen yliopistolle 100 000 euroa. Lahjoitus on kohdennettu lääketieteelliselle koulutusalalle.

Säätiön tarkoituksena on taloudellisesti tukea lähinnä Tampereen yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan piirissä suoritettavia lääketieteen alaan kuuluvia tutkimuksia. Tällaisia ovat erityisesti eturauhassyöpää ja diabetesta koskevat tutkimukset.

—Nyt toteutettava lahjoitus on jatkumoa jo vuosikymmenet tapahtuneelle tutkimuksen tukemiselle, kertoo säätiön asiamies Pekka Suojanen.