Porin yliopistokeskuksen uusi tietotekniikan kandidaattiohjelma kiinnostaa yrityksiä

Julkaistu 7.10.2022
Ilmakuva Porin yliopistokeskuksesta
Porin yliopistokeskuksessa käynnistyy syksyllä 2023 uusi tekniikan kandidaattikoulutus. Koulutuksen toteuttavat Tampereen yliopisto ja Turun yliopisto yhdessä. Koulutuksen yhteyteen on käynnistetty oma kumppanuusohjelma, jonka kautta tulevaisuuden osaajista kiinnostuneet yritykset pääsevät verkostoitumaan opiskelijoiden kanssa monimuotoisesti opiskelun arjessa heti ensimmäisestä opiskelusyksystä lähtien. Ohjelmaan etsitään uusia yrityksiä parhaillaan.

Uuden kandidaattikoulutuksen käynnistämisellä pyritään vastaamaan alueen työelämän tarpeeseen. Satakuntalaiset yritykset ovat päässeet mukaan jo tutkinnon suunnittelutyön alkuvaiheessa keväällä 2022, jolloin toteutettiin yrityskysely ja -haastatteluita liittyen osaamisiin, joita yritysten edustajat tutkinnossa painottaisivat. Näihin toiveisiin on vastattu mm. muovaamalla tutkinnon yhteisten opintojen sisältöä sekä tuottamalla sivuainekokonaisuuksia, joilla opiskelija voi painottaa kandidaattiopintojaan haluamallaan, työelämärelevantilla tavalla. Koulutukseen valitaan 30 opiskelijaa. Lue lisää yrityksille toteutusta haastattelusta poridi-blogista.

Tulevan kandidaatin tutkinnon oheen on käynnistetty kumppanuusohjelma, johon voivat liittyä kaikki tulevista tietotekniikan osaajista kiinnostuneet yritykset. Kumppanuusohjelman kautta yritykset ovat mukana opiskelun arjessa heti ensimmäisestä syksystä lähtien esimerkiksi vierailuluentojen, yrityskohtaisten harjoitustöiden, kanditöiden ja yhteisten seminaarien kautta. Kumppaniohjelman yritykset myös pyrkivät tarjoamaan kandiohjelman opiskelijoille kesätyöpaikkoja heti ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen. Näin opiskelijat luovat heti alusta asti verkostoja, jotka tutustuttavat heitä paikalliseen yrityselämään ja kannustavat jäämään alueelle. Ensimmäiset kumppanuusohjelman yritykset ovat jo mukana.

Jos haluat kuulla kumppanuusohjelmasta lisää tai haluat päästä mukaan, ota yhteyttä!

Katariina Yrjönkoski

Tampereen yliopisto / Porin yliopistokeskus

katariina.yrjonkoski [at] tuni.fi (katariina[dot]yrjonkoski[at]tuni[dot]fi)

p. 040 359 4643