Muutos yliopiston viestinnän ja markkinoinnin johdossa

Julkaistu 4.3.2020
Tampereen yliopisto muodostettiin Tampereen teknillisen yliopiston ja aikaisemman Tampereen yliopiston yhdistyessä 1.1.2019. Tampereen yliopisto on Suomen toiseksi suurin yliopisto, jonka kärjet ovat tekniikka, terveys ja yhteiskunta. Yliopisto käy parhaillaan läpi mittavaa rakennusvaihetta, tietojärjestelmäkehitystä ja toimintakulttuurin kehittämistä.

Tampereen korkeakoulusäätiö ja yliopiston viestintä- ja brändijohtaja ja johtoryhmän jäsen Camilla Lindfors ovat yhteisymmärryksessä sopineet Lindforsin työsuhteen päättämisestä tänään 4. maaliskuuta.

”Muutostilanteessa viestintään kohdistuu aina valtavia paineita ja odotuksia. Haluan kiittää Camillaa siitä visionäärisestä otteesta ja aktiivisesta johtoryhmätyöskentelystä, joka on alkutaipaleellamme ollut hyvin arvokasta”, sanoo rehtori Mari Walls.

”On ollut hienoa tukea yliopiston ja korkeakouluyhteisön käynnistämistä. Yhdistymisprosessit ovat haastavia, ja yhteisen identiteetin ja toimintakulttuurin synnyttäminen vaatii kaikilta paljon ponnisteluja”, Camilla Lindfors toteaa. "Oma taustani on kansainvälisissä suuryrityksissä ja uskon, että yksityisen ja julkisen sektorin osaajilla on paljon opittavaa toisiltaan, vaikka ympäristöt ovat erilaisia."

Yliopiston viestintä-, brändi- ja markkinointiyksikköä vetää väliaikaisesti viestinnän kehittämispäällikkö Katja Ayres. Viestintää johtaa viestintäpäällikkö Tuuli Laukkanen ja markkinointia ja brändityötä markkinointipäällikkö Jaana Kaartinen. Alumnisuhdetoimintaa, varainhankintaa ja sidosryhmäyhteistyötä johtaa päällikkö Elina Suojanen-Laine.