Koulutuksesta vinkkejä artikkeliväitöskirjan julkaisemiseen

Julkaistu 13.10.2020
Linna-kirjasto muistiinpanojen tekemistä
Askarruttavatko väitöskirjan julkaisemiseen liittyvät luvat? Miten löydät sopivan julkaisukanavan väitöskirjaasi sisältyville artikkeleille?

Osallistu kirjaston järjestämään koulutukseen Article-based dissertation – publishing and practices!

Koulutus on suunnattu erityisesti artikkeliväitöskirjaa suunnitteleville. Käymme läpi väitöskirjan julkaisemiseen liittyviä kysymyksiä, kuten tekijänoikeus- ja lupa-asioita sekä oman yliopiston käytänteitä. Avoimen julkaisemisen (Open Access) peruskäsitteet tulevat samalla tutuiksi. Myös väitöskirjojen ohjaajat ovat tervetulleita!

Missä ja milloin? etäyhteydellä ti 17.11.2020 klo 13.00-14.30
Kenelle? Tampereen yliopiston väitöskirjatutkijoille

Mitä käsitellään?
•    Tekijänoikeus- ja lupa-asiat
•    Sopivan julkaisukanavan valinta osajulkaisuille
•    JUFO-portaalin, DOAJin ym. hyödyntäminen julkaisukanavan etsinnässä
•    Väitöskirjan julkaisuprosessi Tampereen yliopistossa; Huom! tässä koulutuksessa ei käsitellä väitöskirjan kirjoittamiseen, editointiin tai taittoon liittyviä asioita.

Ilmoittaudu viimeistään 15.11. (lomake vaatii kirjautumisen)

Koulutus on englanninkielinen. Koulutusta ei tallenneta.