Korkean tason delegaatio Filippiineiltä teki tutustumisvierailun TAMKiin

Julkaistu 8.11.2022
Tampereen ammattikorkeakoulu
TAMK Philippine delegation on 2 Nov 2022
Keskustelua suomalaisesta koulutuksesta. Filippiinien Ruotsin-suurlähettiläs Maria Lumen B. Isleta (vasemmalla pöydän ääressä), johtaja Carita Prokki (pöydän ääressä) ja senaattori Sherwin T Gatchalian (toinen oikealta).
Senaattori Sherwin T Gatchalianin johtama delegaatio Filippiineiltä tutustui Tampereen ammattikorkeakouluun ja suomalaisen koulutuksen erityispiirteisiin kuten ammattikorkeakoulutusmalliin.

Tampereen ammattikorkeakoululla oli kunnia isännöidä korkean tason vierailijaryhmää Filippiineiltä 2. marraskuuta 2022. Seitsemän hengen delegaatiota johtivat senaaattori Sherwin T Gatchalian ja Filippiinien Ruotsin-suurlähettiläs Maria Lumen B. Isleta.

Vierailun päätarkoitus oli tutustua Suomen koulutusjärjestelmään. Opetus- ja kulttuuriministeriön pyynnöstä yhtenä vierailukohteena oli TAMK. Vierailupäivään kuului kierros TAMKin pääkampuksella ja hedelmällinen keskustelu Liiketoiminnan ja kansainvälisyyden johtajan, Carita Prokin kanssa. Erityisen kiinnostuneita ja vaikuttuneita vieraat olivat Suomen ainutlaatuisesta ammattikorkeakoulutuksesta sekä TAMKin työelämäsuuntautuneesta ja opiskelijakeskeisestä koulutusmallista.

TAMK Philippine students 2 Nov 2022
TAMKin filippiiniläisopiskelijat pääsivät tapaamaan senaattori Sherwin T Gatchaliania ja jakamaan kokemuksiaan opiskelusta ja elämästä Tampereella ja Suomessa.

Vierailijat tapasivat kampuksella Filippiineiltä saapuneita opiskelijoita ja saivat kuulla heidän kokemuksiaan opiskelusta ja elämästä Tampereella. Opiskelijat kehuivat oppimiskokemuksiaan TAMKissa ja kertoivat valinneensa Suomen, koska se on maailman onnellisin maa.

Teksti + kuvat: Yue Wang, TAMK Global Education