Kirjaston koulutus: Artikkeliväitöskirjan julkaiseminen 21.9.2022

Julkaistu 8.9.2022
Työpöytä jolla on kannettava tietokone, kahvikuppi ja toimistotarvikkeita.
Askarruttavatko väitöskirjan julkaisemiseen liittyvät luvat? Miten haet sopivaa julkaisukanavaa väitöskirjaasi sisältyville artikkeleille? Tule kirjaston koulutukseen kuulemaan parhaat vinkit!

Kirjaston etäkoulutuksessa käsitellään erityisesti artikkeliväitöskirjan julkaisemista, kuten tekijänoikeus- ja lupa-asioita. Koulutuksen alkuosiossa käydään läpi yliopiston yleisiä väitöskirjan julkaisuprosessiin liittyviä käytänteitä, joten se sopii myös monografiaväitöskirjan tekijöille.

Keskiviikkona 21.09.2022 klo 10.15-11.45.

Koulutus on englanninkielinen. Koulutuksessa ei käsitellä väitöskirjan kirjoittamista tai muuta sisältöön liittyvää.

Mitä käsitellään?

• Väitöskirjojen julkaisuprosessi Tampereen yliopistossa
  • Tekijänoikeus- ja lupa-asiat
  • Open access -julkaiseminen ja tilausmaksulliset julkaisukanavat
  • Sopivan julkaisukanavan etsiminen osajulkaisuille esim. JUFO-portaalia ja DOAJia hyödyntäen

Täytä ilmoittautumislomake.

Voit osallistua myös ilman ennakkoilmoittautumista, suora linkki löytyy intran koulutuskalenterista.

Lisätietoja: anna.ruth [at] tuni.fi