Käytössä uusi viittaustietokanta Overton

Julkaistu 8.12.2022
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvakaappaus Overton-palvelun etusivulta.
Korkeakouluyhteisön käyttöön on hankittu Overton-tietokanta, jonka avulla voi tarkastella esimerkiksi tieteellisten julkaisujen hyödyntämistä päätöksenteossa.

Overton-viittaustietokanta sisältää tietoja julkishallinnon ja ajatushautomoiden julkaisuista, työpapereista yms. Julkaisuja on kerätty tuhansista lähteistä lähes kaikista maailman maista. Lisäksi tietokanta sisältää tiedot näiden julkaisujen sisältämistä viittauksista tieteellisiin julkaisuihin. Palvelun avulla voi etsiä ns. harmaata kirjallisuutta tai tutkia, kuinka tiettyihin tieteellisiin julkaisuihin on viitattu ei-tieteellisissä julkaisuissa.

Löydät Overtonin kirjaston tietokantalistalta
Tästä pääset tutkimaan palvelun sisältöä suoraan. Palvelu ei vaadi rekisteröitymistä, mutta rekisteröitymällä voit mm. tallentaa hakuja ja raporttinäkymiä.

Lisätietoja ja palautteet: lib.metrics [at] tuni.fi