Kansainvälisty kotona! Kansainvälisten vaihto-opiskelijoiden tuutorien haku syyslukukaudelle 2024 on 11. – 25.3.2024

SijaintiHervannan kampus, keskustakampus ja Kaupin kampus
Ajankohta10.3.2024 22.00–25.3.2024 21.45
Ilmoittautumisaika päättyy 25.3.2024,21.55
Kielienglanti, suomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Kuva: Saana Hytönen (TREY)
Tampereen yliopistoon saapuu elokuussa satoja vaihto-opiskelijoita ympäri maailmaa. Heidän avukseen haemme 11. – 25.3.2024 kansainvälisiä opiskelijatuutoreita kaikilta aloilta ja kampuksilta. Mukaan pääset täyttämällä hakulomakkeen TREYn tuutoroinnin verkkosivuilla hakuaikana.

Kansainvälinen tuutorointi tarjoaa uusia kokemuksia ja tuttavuuksia sekä mahdollisuuden kehittää omia kieli- ja ryhmänohjaustaitojaan. Kaipaamme tuutoreilta avointa mieltä, sitoutumista tehtävään sekä halua auttaa uusia syyslukukauden 2024 vaihto-opiskelijoita yhteisössämme. Kansainvälisen tuutoroinnin pääkieli on englanti. Uudet tuutorit voivat suorittaa kansainvälisen opiskelijatuutoroinnin opintojakson, josta voi saada 2 opintopistettä, jotka voit lisätä tutkintosi kansainvälistymiskokonaisuuteen. Kaikki tuutorit saavat myös pienen kulukorvauksen. Haun jälkeen tuutorit valitaan huhtikuun aikana, ja valitut tuutorit kutsutaan koulutustilaisuuteen, joka järjestetään kevätlukukaudella 2024. Lisätietoa koulutuksesta annetaan valituille tuutoreille haun päätyttyä.

Löydät lisätietoja kansainvälisestä tuutoroinnista TREYn verkkosivuilta sekä opiskelijan oppaasta.

Tule mukaan tuutoroimaan!

Kansainvälisen liikkuvuuden palvelut ja Tampereen ylioppilaskunta (TREY)

Kohderyhmä

Kaikkien opiskelutasojen ja -alojen tutkinto-opiskelijat, jotka ovat kiinnostuneita kansainvälisestä opiskelijatuutoroinnista vaihto-opiskelijoille syyslukukaudella 2024. Kansainvälinen tuutori on usein uuden opiskelijan ensimmäinen kontakti yliopistoon ja tärkeä apu monissa opiskelun aloittamiseen liittyvissä käytännön asioissa. Opiskelijatuutorit jotka ovat käyneet tuutorikoulutukset, toimineet aktiivisesti tuutoreina, antaneet tuutoripalautteen sekä arvioineet toimintaansa tuutoreina saavat kansainvälisestä tuutoroinnista kaksi opintopistettä sekä 50 euron kulukorvauksen.

Lisätietoja

Kansainvälisen liikkuvuuden palvelut, mobility.tau@tuni.fi Ylioppilaskunnan tuutoroinnin asiantuntija, tuutorointi@trey.fi