Hakeudu yksilökoulutuspsykoterapeutiksi KKT-opiskelijalle!

Julkaistu 6.3.2024
Hymyilevä mies istuu nojatuolissa kädet eteenpäin ojennettuna ja selittää jotain edessään olevalle naiselle.
Etsimme kognitiivisen käyttäytymisterapian (KKT) psykoterapeuttikoulutuksiin osallistuville yksilökoulutuspsykoterapeutteja. Olisitko sinä kiinnostunut toimimaan terapeuttina kouluttautuville?

Tampereen yliopistolla on tällä hetkellä menneillään useita kognitiivisen käyttäytymisterapian psykoterapeuttikoulutuksia, etupäässä Tampereella, mutta myös muualla Suomessa.

Kaikkiin KKT-koulutuksiin kuuluu 40 tuntia yksilöllistä koulutuspsykoterapiaa päteviltä psykoterapeuteilta (VET-psykoterapeutti tai kouluttajapsykoterapeutti). Etsimmekin nyt koulutuksissamme opiskeleville yksilöterapeutteja.

KKT-psykoterapeutiksi opiskelevat ovat eri puolilta Suomea ja heillä on mahdollisuus suorittaa tämä osuus missä tahansa vaiheessa koulutusta. Yksilökoulutuspsykoterapian voi toteuttaa joko lähitapaamisena tai etävastaanotolla.

Yksilöllisen koulutuspsykoterapian sisältö

Yksilöllisessä koulutuspsykoterapiassa tulisi käsitellä niitä pulmia ja ongelmia, joita koulutuksessa olevalla on ja joita hän voi kohdata erityisesti asiakassuhteissaan ts. psykoterapeuttisessa työssään siksi, että hänellä on epävarmuutta tai vaikeutta sellaisissa asioissa, joita hyvä terapiasuhde ja psykoterapiamenetelmien käyttö edellyttävät.

Lisäksi koulutuspsykoterapiassa on tärkeää hyödyntää opiskelijan vahvuuksia hänen kohdatessaan erilaisia pulmia ja vaikeuksia terapiasuhteissaan ja elämässään yleisemmin. Erityisesti haluamme opiskelijoiden työskentelevän harjoittelu- ja ongelmanratkaisupainoitteisesti, niin että he käyttävät itse niitä menetelmiä, joita he opettavat asiakkailleen ja joilla he asiakkaitaan hoitavat.

Soveltuvuus yksilökoulutuspsykoterapeutiksi

Yksilöllisen koulutuspsykoterapian tarjoajaksi hyväksytään kognitiivisen käyttäytymisterapian (KKT)

• kouluttajapsykoterapeutti
  • vaativan erityistason psykoterapeutti
  • vastaavan pätevyyden omaava psykoterapeutti

Lisäksi yksilökoulutuspsykoterapeutin pitää olla valmis

• toimimaan yhden tai kenties useamman opiskelijan yksilöpsykoterapeuttina
  • tapaamaan KKT-opiskelijaa 40 istunnon ajan kerran viikossa

Yksilöllisen koulutuspsykoterapian kustannukset

Koulutettavat valitsevat oman yksilöllisen koulutuspsykoterapeuttinsa ja maksavat yksilöllisen koulutuspsykoterapian kustannukset suoraan psykoterapeutille. Psykoterapian hinta määräytyy psykoterapeutin oman hinnaston mukaan.

Hakeminen

Mikäli kiinnostuit tästä mahdollisuudesta, täytä hakemus ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian!

Yksilökoulutuspsykoterapeutin hakulomakkeelle

Voit myös kysyä lisää sähköpostitse

psykoterapeuttikoulutus.tau [at] tuni.fi (psykoterapeuttikoulutus[dot]tau[at]tuni[dot]fi)