Artikkeliväitöskirjan julkaiseminen -koulutus 2.11.2023

Julkaistu 27.10.2023
Tampereen korkeakouluyhteisö
Askarruttavatko artikkeliväitöskirjan julkaisemiseen liittyvät luvat? Entä kirjoittajamaksut ja sopivan julkaisukanavan valitseminen artikkeleille? Tule kirjaston etäkoulutukseen kuulemaan parhaat vinkit!

Tässä kirjaston järjestämässä suomenkielisessä koulutuksessa käsitellään erityisesti artikkeliväitöskirjan julkaisemista, kuten tekijänoikeus- ja lupa-asioita. Koulutuksessa ei käsitellä väitöskirjan kirjoittamista tai muuta sisältöön liittyvää.

Artikkeliväitöskirjan julkaiseminen -koulutus 02.11.2023 09.30–11.00 Teamsissa.

Koulutuksen jälkeen:

• Tiedät, millaisia vaiheita väitöskirjan julkaisuprosessiin Tampereen yliopistossa kuuluu.
  • Tiedät, miksi avoin saatavuus on olennaista väitöskirjan julkaisemisessa.
  • Sinulla on käsitys avoimen julkaisemisen eri vaihtoehdoista, sekä siitä, miten tekijänoikeuskysymykset liittyvät näihin vaihtoehtoihin .
  • Tiedät, millaista taloudellista ja muuta tukea avoimeen julkaisemiseen on saatavilla.
  • Osaat nimetä joitakin julkaisukanavan luotettavuuden arvioinnissa käytettäviä työkaluja.

Ilmoittautuminen verkkolomakkeella 1.11. mennessä, tai voit osallistua myös ilman ennakkoilmoittautumista (linkki löytyy intran koulutuskalenterista).

Koulutusta ei tallenneta. Samansisältöisiä koulutuksia järjestetään noin neljä kertaa lukuvuodessa sekä suomeksi että englanniksi.