Alustat, media ja julkinen palvelu -minikonferenssi

SijaintiKalevantie 5, Tampere
Tampereen yliopiston keskustakampus, Linna-rakennus, Väinö Linna -sali.
Ajankohta9.10.2023 9.00–14.00
Ilmoittautumisaika päättyy 3.9.2023,20.59
Sinisellä pohjalla teksi DECA ja hankkeen logo.
Strategisen tutkimuksen neuvoston (STN) rahoittama DECA-hanke ja Tampereen yliopiston julkisoikeuden oppiaine järjestävät tilaisuuden, jossa puhutaan alustoista, mediasta ja julkisesta palvelusta.

Pääpuhujina ovat Melbournen yliopiston professori Andrew Kenyon ja Innsbruckin yliopiston professori Matthias Kettemann. Lisäksi puhujina ovat EU-parlamentin jäsen Henna Virkkunen ja professori emeritus Hannu Nieminen Helsingin yliopistosta.

Demokratian episteeminen toimintakyky algoritmien aikakaudella (DECA) tutkii yhteiskunnan tiedollisia järjestelmiä, käytänteitä ja ongelmia yksilöiden, instituutioiden ja digitaalisten infrastruktuurien tasoilla.

Hanke tuo yhteen median, viestinnän ja journalismin tutkimuksen, sosiaalipsykologian, sosiologian, oikeustieteen, käännöstieteen ja tietotekniikan asiantuntijoita Helsingin, Itä-Suomen ja Tampereen yliopistoista sekä Aalto-yliopistosta ja Nuorisotutkimusseurasta. DECA:n yhteistyökumppanit ovat ministeriöitä, kansalaisjärjestöjä ja mediatoimijoita.

Tutkimusta rahoittaa Strategisen tutkimuksen neuvosto.

Ilmoittaudu mukaan tilaisuuteen 3.10. mennessä. (Forms-lomake)

Tervetuloa!