TieDi: Tietoperusteinen johtamisdialogi – kykyä toiminta- ja taloustiedon yhteensovittavaan johtamiseen

Projektin kesto1.12.2023–31.7.2025
KärkialueYhteiskunta

Hanke tarkastelee johtamista kunnissa. Hanke luo uutta ymmärrystä tietoperusteisen johtamisdialogin edellyttämästä osaamisesta ja tarvittavista organisaation kyvykkyyksistä moniarvoistuvassa kuntakentässä. Hanke tuottaa uutta empiiristä tutkimustietoa ja laajentaa julkisen sektorin tuottavuuskeskustelua erityisesti sosiaalisen ja taloudellisen kestävyyden yhteensovittamisen osalta. Lisäksi kehitetään johtamiskäytäntöjä toiminta- ja taloustiedon yhteensovittamiseksi ja hyödyntämiseksi.

Hankkeen toteuttajana ovat Tampereen yliopiston julkisen talousjohtamisen tutkimusryhmä sekä Itä-Suomen yliopiston sosiaali- ja terveysjohtamisen laitos.

Projektiryhmä

Lotta-Maria Sinervo, hankkeen vastuullinen johtaja, Tampereen yliopisto