GerDigiGame – Ikääntyneiden hoitotyön digitaalinen oppiminen

Tampereen ammattikorkeakoulu
Projektin kesto1.1.2022–31.10.2023

Hankkeen päätavoitteena on lisätä ikääntyneiden ihmisten hoitotyössä työskentelevien ammattilaisten ja tulevien ammattilaisten digiosaamista.

Tavoite ja tehtävät

Vanhuspalveluja koskevat hoitajamitoitusvaatimukset ja koronapandemia ovat nostaneet esille ikääntyneiden ihmisten hoidossa vallitsevan työntekijäpulan. Alalle tarvitaan lisää työvoimaa, kun samalla alan pito- ja vetovoimaisuus on heikkoa. Digitaalisten laitteiden ja sovellusten käyttöönotto on yksi keino helpottaa hoitajien työnkuormaa sekä lisätä alan veto- ja pitovoimaisuutta. Digitaalisuuden ja virtuaalitodellisuuden hyödyntämiseen ikääntyneiden hoitotyössä tarvitaan lisää tukea ja koulutusta. Digitaalisten välineiden ja järjestelmien osaaminen on sosiaali- ja terveysalan työssä päivä päivältä tärkeämpää ja tämä osaamisen tärkeys on noussut erityisen hyvin koronapandemian aikana esiin.
Hanke on ESR-rahoitteinen. Hanke rahoitetaan REACT-EU-välineen määrärahoista osana unionin covid-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.

Rahoituslähde

Euroopan sosiaalirahasto (ESR) 2014-2020