Monimuotoisuutta metsiin ja Suometsät kuntoon -koulutukset metsäalan ammattilaisille

Tampereen ammattikorkeakoulu

Laajuus

10-20 op

Toteutusaika

14.12.2023-10/2024

Hakuaika

1.11.2023-13.12.2023

Koulutus on osallistujalle maksuton.

Tiedekunta tai osaamisyksikkö

Rakennettu ympäristö ja biotalous

Koulutusala

Tekniikka ja luonnontieteet

Opetustapa

Monimuoto-opetus

Koulutus on täynnä. Hakijoiden valtavan määrän vuoksi jouduimme sulkemaan haun jo 13.12. klo 12. Kiitos kaikille hakeneille!

Metsäalan ammattilainen, syvennä osaamistasi metsien monimuotoisuuden edistämisestä ja suometsien hoidosta.

Koulutus sopii sinulle, jos

• Työskentelet metsien parissa tai sinulla on metsiin liittyvä koulutustausta
  • Et tällä hetkellä suorita korkeakoulututkintoa. Poikkeuksen muodostavat YAMK- ja tohtoriopiskelijat, jotka voivat hakea myös tähän koulutukseen.
  • Olet kiinnostunut metsien käytöstä ja ilmastonmuutoksesta
  • Haluat lisäpätevyyttä osaamiseesi
  • Etsit uusia uranäkymiä

Koulutuksen hyödyt

• Olet mukana kehittämässä kestävää metsäalaa
  • Osaat hyödyntää uusinta tutkimustietoa työssäsi
  • Saat eväitä muiden metsäammattilaisten kanssa työskentelyyn ja metsänomistajien neuvontaan
  • Voit hyväksilukea osan opinnoista, jos hakeudut myöhemmin opiskelemaan metsätalousinsinööriksi

Koulutuksen sisällöt ja toteutus

Koulutus koostuu kahdesta opintokokonaisuudesta:

• Monimuotoisuutta metsiin (10 op),12/2023–10/2024
  • Suometsät kuntoon (10 op), 12/2023–10/2024

Voit halusi ja tarpeesi mukaan valita vain toisen tai molemmat koulutuksen kahdesta opintokokonaisuudesta.

Koulutuskokonaisuudet sopivat työn ohessa opiskeltavaksi. Toteutukseen sisältyy itseopiskeluna luettavia, katsottavia ja kuunneltavia materiaaleja. Lisäksi toteutukseen kuuluu maasto-opetusta, joka on mahdollista korvata erikseen sovittavalla tavalla. Sähköisenä oppimisympäristönä toimii Moodle.

Koulutus on osallistujalle ja työnantajalle maksutonta.

Opintokokonaisuudet

Koulutukseen hakeminen

Koulutus on täynnä

Hakeminen Monimuotoisuutta metsiin -kokonaisuuteen tapahtuu tällä sivulla ja Suometsät kuntoon -kokonaisuuteen Lapin AMKin verkkosivuilla. Haet kumpaankin koulutuskokonaisuuteen erikseen. Voit hakea myös molempiin 10 op kokonaisuuksiin.

Valitset ilmoittautuessasi, minkä ammattikorkeakoulun lähistöllä mieluiten kävisit koulutuksen maasto-opetusjaksot.

Paikkoja on runsaasti, mutta rajoitettu määrä. Hae siis hyvissä ajoin ja varmista opiskelumahdollisuutesi! Keskustele tarvittaessa etukäteen työnantajasi kanssa koulutukseen hakemisesta.

Hakemus on sitova. Mikäli olet työtön, selvitäthän etukäteen opintojen vaikutuksen työttömyysturvaan TE-palveluista.

Koulutuksen järjestäjät

Koulutusta toteuttavat yhteistyössä Tapio Oy, Lapin ammattikorkeakoulu, Karelia-ammattikorkeakoulu sekä Tampereen ammattikorkeakoulu.

Koulutuskokonaisuudet järjestetään osana Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskuksen Hiilinieluihin liittyvä osaaminen metsätaloudessa -koulutushankintaa, jonka tavoitteena on tukea ilmastokestävää metsätaloutta ja maankäyttösektorin ilmastotavoitteiden saavuttamista.

Koulutus on Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskuksen rahoittama. Palvelukeskus edistää työikäisten osaamisen kehittämistä ja osaavan työvoiman saatavuutta. Palvelukeskuksen toimintaa ohjaavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.

Rahoittaja Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus