Kampusareenan pääaulassa voi järjestää tapahtumia.

Platta - näy ja verkostoidu Hervannan kampuksella

Tampereen korkeakouluyhteisö
Hervannan kampus
PaikkakuntaKorkeakoulunkatu 7, Tampere

Kuvaus

Haluatko järjestää tapahtuman, esitellä tutkimustuloksia, opinnäytetyötä, pystyttää messuosaston, gallerian tai jotain muuta?

Platta on Kampusareenan keskiössä sijaitseva kaikille avoin ja erilaisiin tarpeisiin muuntautuva tila. Voit ottaa Platan käyttöön päiväksi, viikoksi tai pidemmäksi ajaksi. Käytössäsi on muuntuva varustelu, jonka voit järjestellä haluamallasi tavalla.

Plattassa on

• kiinteä av-laitteisto
  • valikoima kalusteita tilan rakentamiseen ja somistamiseen
  • muunneltava valaistus
  • mahdollista rajata tila pienemmiksi kokonaisuuksiksi eri tarkoituksiin tai laajentaa tarpeen mukaan ympäröivään tilaan
  • erilaisia kiinnitysmahdollisuuksia katossa ja seinissä

Kenelle

Palvelua voivat käyttää kaikki Tampereen korkeakouluyhteisön sisäiset ja ulkoiset sidosryhmät sekä yhteistyö­kumppanit, jotka etsivät

• tiloja tapahtuman järjestämiseen
  • kontakteja Tampereen korkeakouluyhteisön henkilöstöön ja opiskelijoihin
  • toiminnalleen laajempaa näkyvyyttä

Miten toimitaan

Väliaikaisen ympäristön suunnittelu on mielenkiintoista ja inspiroivaa. Tässä joitain vinkkejä onnistuneen pop-up -tapahtuman suunnitteluun.

Tavoitteen määrittely

Valitse ainutlaatuinen teema pop-up tapahtumallesi ja määrittele tavoit­teet. Esitteletkö jotain, tavoitteletko vuo­rovaikutusta tai käyttäjäpalautetta, etsitkö uusia yhteistyökumppaneita ja verkostoi­tumista, markkinoitko jotain tai myytkö jotain?

Tarpeen määrittely

Miten pitkä tapahtuma palvelee tarkoitustasi? Päätä tapahtumasi kesto.

Sopimukset

Tee tilavaraus ja sovi vuokraus- sekä käyttöehdoista. Korkeakouluyhteisön yksiköille ja opiskelijoille tila on maksuton. Muille käyttäjille hinta on 25 euroa/h + alv.

Kustannusten arviointi

Arvioi pop-up tapahtumasi kustannukset ja luo tapahtumallesi budjetti.

Ideointi ja suunnittelu

Ideoi ja suunnittele oma pop-up ympäristösi.

Markkinointi

Markkinoi tapahtumaasi etukäteen ja myös tapahtuman aikana. Markkinoinnissa voit hyödyntää soveltuvin osin myös korkeakouluyhteisön viestintäkanavia. Tiedustele mahdollisuuksia tapahtumat [at] tuni.fi (tapahtumat[at]tuni[dot]fi)

Hankinnat ja tilaukset

Tee tarvittavat hankinnat ja tilaukset suunnitelmasi mukaisesti pop-up ympäristösi toteuttamista varten.

Toteutus

Rakenna ympäristösi Plattaan. Rakennuselementtejä voit lainata esimerkiksi Plattan tarvikevarastosta - kysy tätä mahdollisuutta Kampusareenan infosta. Voit käyttää myös ulkopuolisia palveluntarjoajia. Pidä hauskaa!

Purku

Pura pop-up ympäristö, palauta lainaamasi rakennuselementit tarvikevarastoon, jätä Platta siistiksi.

Päättäminen

Arvioi onnistumistasi ja suunnittele jatkotoimenpiteet.

Tiedustelut ja varaukset: tilavaraus [at] tuni.fi (tilavaraus[at]tuni[dot]fi)
Voit poiketa myös Kampusareenan infossa tiedustelemassa tilaa ja tutustumassa siihen. Platta sijaitsee aivan infon välittömässä läheisyydessä.

Järjestä tilaisuus kampuksellamme