Impact Canvas headlines, questions, notes

Impact Canvas - työkalu tutkimusaihion hyötyjen ja vaikuttavuuden kiteyttämiseen

Tutkimuspalvelut -ryhmä, Tutkimusrahoituspalvelut – preaward
Impact Canvas headlines and questions

Kuvaus

Impact Canvas® -työkalu tukee tasapainoisen kokonaiskuvan ja vaikuttavuuden kuvaamista. Työkalu on tarkoitettu ideoiden ja tutkimusaihioiden työstämiseen ja kokonaisuuden kehittämiseen. Painopisteenä on vaikuttavuus (impact) ja/tai tarve. Lisäksi työkalu ohjaa testaamaan käytännössä oletuksia ja toimii iteroinnin välineenä.

Impact Canvas® on:

• rekisteröity tavaramerkki,
  • lisensoitu: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
  • Tampereen korkeakouluyhteisön innovaatio-, yrittäjyys- ja tutkimuspalveluiden asiantuntijatiimin kehittämä

Kenelle

Työkalua voivat hyödyntää sekä tutkimusryhmät että ns. pre-startup vaiheen tiimit. Työkalua voivat hyödyntää myös tutkimus- ja/tai startup -tiimejä tukevat valmentajat, fasilitaattorit ja asiantuntijat.

Miten toimitaan

Impact Canvas® -työkalua sovellettaessa kuvataan idean, tutkimustuloksen tai projektiaihion hyödyt ja vaikuttavuus. Työskentelyssä keskitytään aihiosta, tilanteesta ja tarpeesta riippuen idean yhteiskunnallisen vaikuttavuuden ja/tai asiakkaan hyötyjen kiteyttämiseen. Työkalu auttaa kokonaiskuvan muodostamisessa: esimerkiksi vielä puuttuvien tietojen, vastausten perusteella voidaan koota konkreettinen selvitettävien asioiden lista.

Kysy lisätietoja:

Impact Canvas® työkalu: %20leena.koppa [at] tuni.fi (leena[dot]koppa[at]tuni[dot]fi)

Linkkejä: