

Oma esittely
Olen markkinoinnin väitöskirjatutkija ja teen tutkimustani kulttuurisen kulutustutkimuksen kentällä. Olen erityisen kiinnostunut kuluttajien, heistä kerättävän datan ja teknologioiden välisistä suhteista. Väitöskirjassani keskityn tarkastelemaan kuluttajien yksityisyyskokemusta ja sitä, kuinka se rakentuu osana sosiokulttuurista ympäristöä, eri tahojen, kuten teknologioiden, datan, kulttuuristen narratiivien ja kuvitelmien, sekä tunteiden muodostelmana. Tutkimukseni pyrkii syvälliseen kuluttajaymmärrykseen hyödyntäen laadullisia tutkimusmenetelmiä.
Työtehtävät
Tutkimukseni lisäksi avustan opetuksellisissa tehtävissä, opetuksen suunnittelussa, sekä hoidan hallinnollisia tehtäviä.
Osaamisalueiden kuvaus
tulkitseva kuluttajatutkimus, teknologia, yksityisyys, kuluttajadata, laadulliset menetelmät
Tutkimusyksikkö
Merkittävimmät julkaisut
Horppu, J. (2023). Sensing privacy: Extending consumer privacy research through a consumer culture theory approach. Marketing Theory, 0(0). https://doi.org/10.1177/14705931231175698