Yliopiston lukuvuoden avajaisjuhlaa vietetään tänä vuonna verkossa

Julkaistu 25.8.2020
viitekuvassa tuni-logo ja teksti Lukuvuoden avajaiset 7.9.2020
Tampereen yliopisto avaa lukuvuoden 2020 – 2021 virtuaalisesti maanantaina 7. syyskuuta. Juhlalähetys alkaa klo 13.00 ja se on kaikille avoin.

Avajaispuheen pitää rehtori Mari Walls. Juhlapuhujana on työelämäprofessori, dosentti Elli Aaltonen. Tilaisuudessa julkistetaan myös Tampereen yliopiston Vuoden alumni. Ylioppilaskunnan tervehdyksen esittää puheenjohtaja Annika Nevanpää.

Tilaisuuden juontaa Tampereen yliopiston alumni, näyttelijä Lari Halme. Musiikkiesityksistä vastaavat Tampereen akateemisen sinfoniaorkesteri TASOn muusikot sekä Teekkarikuoro.

Koronavirustilanteen takia yliopiston järjestää lukuvuoden avajaisjuhlan ensimmäistä kertaa virtuaalisesti.

Avajaisjuhlaan pyydetään kuitenkin ilmoittautumaan verkkolomakkeella, joka toimii juhlan alkamiseen asti. Ilmoittautumista pyydetään muun muassa siksi, että  järjestäjät voivat kysyä palautetta siitä, kuinka poikkeukselliset järjestelyt yleisön mielestä onnistuivat.

Juhlan ohjelma, ilmoittautuminen ja juhlalähetys